ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,01. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

13.06.2017 18:46:00

Vážené dámy, to vy nás ponižujete

Vážené dámy, to vy nás ponižujete

Jistě jste zaznamenali protest proti reklamě Rodinného pivovaru Bernard. Členky a příznivkyně Svobodných se rozhodly napsat svůj pohled na věc a poslat „feministkám“ otevřený dopis.

Vážené dámy,

rády bychom tímto reagovaly na váš otevřený dopis majiteli pivovaru Bernard.

Píšete: „Udělal jste si legraci ze sebe, ale zároveň jste ponížil ženy.“ Je nám líto, pokud se tímto cítíte poníženy, ale buďte tak laskavé a mluvte za sebe. Touto reklamou se cítíte poníženy vy a možná další lidé podobného smýšlení, ale rozhodně se jí necítí dotčeny všechny ženy. Nás tato reklama v nejmenším nepohoršuje - naopak nás uráží, když své jednání zaštiťujete i dalšími ženami.

Věřte tomu, nebo ne, ale důvodem, proč jsou v reklamách tak často využívány ženy, i když třeba přímo nesouvisí s produktem, je ten, že krásná žena prostě zaujme. A díky ní zaujme i prodávaný produkt – což je (možná vás to překvapí) přesně účel reklamy. Ne snaha o ponížení žen. Navíc na tom, že samotný vzhled ženy ostatní (nejen muže) osloví, nic ponižujícího není. Ano, je to nerovné – muži tak často a takovým způsobem v reklamách využíváni nejsou, což je ovšem způsobeno čistě tím, že muži konzumenty takovým způsobem neosloví. Jakkoliv se vám to může nelíbit, ženy a muži nejsou stejní a některé nerovnosti mezi nimi budou pořád, prostě proto, že je to přirozené. Muži se rádi dívají na hezké ženy a ženy se zase rády mužům líbí – převážně. To ovšem neznamená, že by si muži žen nevážili nebo že by tím ženy byly redukovány jen na sexuální objekt.

V otevřeném dopise lze číst: „Byl by omyl se domnívat, že rovnosti žen a mužů bylo v naší společnosti již dosaženo a že feminismus by neměl hrát důležitou roli i v současnosti.“ Souhlasíme, to by byl omyl. Ovšem tím, že vytváříte kauzy, jako je tato, naopak ženám škodíte a vysíláte zprávu, že využívání žen v reklamě je v současnosti největší problém žen. Takže vlastně žádný problém není...

Ve svém protestu také píšete: „Navíc tím, že jste na billboardy přidal slovní spojení „feminist edition“, využil jste stereotypní nahlížení na feminismus jako na směr myšlení, který je přehnaně upjatý…. K důležitým historickým osobnostem českého feministického hnutí patřili například i Františka Plamínková, T. G. Masaryk či Vojtěch Náprstek.“ Máme velký respekt k vámi zmíněným osobnostem i k tomu, co dotyční pro ženy udělali. A velmi nás uráží, že těmito lidmi zaštiťujete své jednání.

Co se zmíněného stereotypního nahlížení na feminismus týče, za ten si můžete samy právě aktivitami a výstupy, jako je tento. My se se považujeme za velmi emancipované ženy a fandíme boji proti diskriminaci kohokoliv, ale to, co děláte vy, není boj proti diskriminaci, to je prostě směšné a jste to vy, kdo ženy zneuctívá a zesměšňuje. Feministkami bychom se nenazvaly - právě proto, jak dnes vy a další feminismus prezentujete. A jsme si jisté, že by se za toto označení v současnosti styděly i velké osobnosti feminismu, které v boji za práva žen mají opravdu velké zásluhy. Nebo by je spíš uráželo, že se feminismem zaštiťují aktivity jako je tato.

Za feminist edition pivovaru Bernard tleskáme – byť to vy nechápete a cítíte se tím (opět) uraženy, je to velmi vtipná reakce na vaše výpady. Máte samozřejmě plné právo cítit se rozhořčeny reklamami i psát pohoršené dopisy – každý máme své koníčky. Ale buďte tak hodné a, jak už jsme napsaly v úvodu, mluvte za sebe. Mnoho žen - včetně nás - nemá problém s tím, být ženou a být odlišná od mužů.

Respektujeme, že vy a další s tím problém mít můžete, ale navzdory vašemu přesvědčení je to váš osobní problém a ne problém společnosti. I každá z nás má své problémy, ale nenapadlo by nás požadovat po společnosti, aby se jim přizpůsobila a už vůbec by nám nepřišlo na mysl udávat nepříjemné nebo nepohodlné situace úřadům, pokud by nešlo o trestný čin. A o ten zde, uznejte samy, opravdu nejde.

Zuzana Haberlová, na rodičovské dovolené, zastupitelka Prahy 9 a členka Republikového výboru Svobodných
Terézia Mlýnková Išková, právníčka a podnikatelka, zastupitelka Hodonína a místopředsedkyně Svobodných
Natálie Jahodová, na rodičovské dovolené, členka Republikového výboru Svobodných
Ludvíka Kálesová, živnostnice, místopředsedkyně Svobodných v Pardubickém kraji
Helena Lasztoviczová, vedoucí prodeje, krajská zastupitelka ve Zlínském kraji a místopředsedkyně Svobodných ve Zlínském kraji
Jitka Mašková Švejdová, lékařka, členka Svobodných
Kateřina Ramešová, sportovní instruktorka, členka Svobodných
Kateřina Rýglová, ekonomka v pivovarnictví, místopředsedkyně Svobodných v Plzeňském kraji

P.S.: Na vašich stránkách jsme nenašly informaci o tom, z jakých prostředků financujete svůj provoz. Můžete, prosím, doplnit, jestli je vaše činnost dotována veřejnými subjekty, případně v jaké míře? Předem děkujeme!

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama