Ing. Adam Scheinherr, MSc., Ph.D.

  • PRAHA SOBĚ
  • Hlavní město Praha
  • krajský zastupitel
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -2,61. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

18.11.2019 4:50:00

Pražané mu říkali „chodníček smrti”, ale to už neplatí

Pražané mu říkali „chodníček smrti”, ale to už neplatí

Pěšky z Hlavního nádraží na metro A za pět minut. „Chodníček smrti“ je rozšířený, počet jízdních pruhů magistrály zůstal stejný.

Pražané i turisté mají od dnešního dne bezpečnou cestu na Vinohrady nebo pěšky na metro A. Místy jen 30 centimetrů široká obruba chodníku přiléhající k magistrále byla rozšířena na plnohodnotný chodník bez ubrání jízdních pruhů. Technická správa komunikací hl. m. Prahy dokončila stavbu dříve, předpokládaný termín dokončení prací byl konec listopadu.

„Pražané se místu naučili říkat „chodníček smrti”, ale tuhle přezdívku už nemusí dál používat. Chodník podél magistrály mezi Hlavním nádražím a Národním muzeem jsme rozšířili tak, aby se po něm dalo pohybovat bezpečně, důstojně a bez strachu o život. Chodník využívají místní pro cestu na Vinohrady i turisté, pro které doteď první setkání s Prahou začínalo procházkou s kufry těsně okolo projíždějících aut a autobusů. Neubrali jsme zároveň jediný jízdní pruh, jen se upravila jejich šířka,“ řekl náměstek primátora hl. m. Prahy pro dopravu Adam Scheinherr.

Vybudováním chodníku mezi Hlavním nádražím a Vinohrady přispěla metropole k větší bezpečnosti, jelikož těmito místy v minulosti chodilo mnoho lidí. Ti ovšem svým jednáním ohrožovali nejen sebe, ale i řidiče. V nejužším místě má nový chodník 175 centimetrů, nejširší místo nově dosahuje ke třem metrům. Nová trasa pro pěší zároveň neovlivní plynulost automobilového provozu. Podařilo se i zachovat širší pravý pruh pro pohodlný a bezpečný průjezd autobusů a jiných větších vozidel.

„O zpřístupnění Hlavního nádraží z Vinohrad jsme usilovali řadu let. Proto jsem rád, že jsme konečně s městem Prahou našli společné řešení, které zajistí bezpečnost chodců a nijak neomezí plynulost silničního provozu,“ uvedl místostarosta Prahy 2 pro oblast dopravy, financí a investic Jan Korseska.

Stavba navazuje na rekonstrukci prostoru mezi Národním muzeem a jeho Novou budovou, celkově vyšla na 6 milionů korun. „Použili jsme zde stejnou dlažbu jako u muzejní oázy. Asfalt nahradila krásná žula z Mrákotína,“ dodal Adam Scheinherr.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama