doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA

  • BPP
  • Hlavní město Praha
  • místopředseda PS PČR
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 2,68. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

29.09.2020 6:37:00

OneTicket patří k nejdůležitějším dopravním projektům

OneTicket patří k nejdůležitějším dopravním projektům

Přestože je projekt jedné jízdenky na železnici zatím pouze v pilotním provozu, lístek si koupilo už 6710 cestujících.

 Vedle klasických papírových dokladů si nyní zájemci mohou pořídit i elektronické prostřednictvím webu OneTicket.cz či v mobilní aplikaci. Fungování projektu v praxi také prověřil ministr dopravy Karel Havlíček.

„Projekt OneTicket patří společně s elektronickou dálniční známkou k nejdůležitějším dopravním projektům v Česku. Chtěl jsem se tedy osobně přesvědčit, zda funguje, jak má. Jsem rád, že lidé mají o projekt zájem, což dokazují aktuální čísla.“ uvedl ministr Havlíček. Z 6710 prodaných jízdenek (k 25. 9. 2020) v celkové hodnotě 310 287 korun jich nejvíc vydaly pokladny Českých drah (6474). Nejčastěji si je lidé kupovali v Plzni, ale využití našly napříč všemi dosud zapojenými dopravci.

Přehled využití OneTicket u jednotlivých dopravců:

Do pilotního provozu jsou zatím zapojeny tratě Plzeň – Most a Česká Lípa – Rumburk, na kterých jezdí 5 dopravců s celkem 146 vlakovými spoji.

„Systém a jeho základní funkce fungují. Pilotní provoz není pouhé testování, provázejí jej reálné finanční transakce, tržby z jízdného jsou vyúčtovány a finančně vypořádány. Podstatou pilotního provozu je ladění systému a oprava případných chyb tak, aby byl systém připraven na spuštění do rutinního provozu letos v prosinci,“ uvedl mluvčí projektu OneTicket Martin Opatrný. To zahrnuje i plán testování elektronických jízdenek a mobilní aplikace.

Co je OneTicket a proč ho stát zavádí?

  • OneTicket je železniční jízdenka, kterou může cestující použít pro svou cestu bez ohledu na to, s jakým jede dopravcem. Zavedení Systému jednotného tarifu ukládá zákon o drahách (226/1994).
  • OneTicket ulehčí lidem cestování. Každý dopravce má svůj tarif a také své speciální cenové nabídky. Pokud na své cestě potřebujete využít více dopravců, musíte si zatím koupit lístek u každého zvlášť. Státní OneTicket to všem velmi výrazně zjednoduší. Cestující si koupí jednu jízdenku z nástupní do místa určení a může cestovat vlakem jakéhokoli dopravce, který v daném úseku zajišťuje dopravní službu.
  • Pilotní provoz je testovací fáze projektu. Může se do toho zapojit i široká veřejnost, ale pouze na vybraných tratích (Plzeň – Most a Česká Lípa – Rumburk). Nejprve bylo možné kopit si na uvedené spoje pouze papírovou jízdenku, během léta pak přibyla možnost elektronického nákupu prostřednictvím e-shopu či mobilní aplikace.

Jaké typy jízdenek OT budou k dispozici?

  • Jednotlivé jízdenky jednosměrné i zpáteční
  • Traťové jízdenky pro pravidelné dojíždění
  • Síťové jízdenky pro neomezené cestování v celé ČR
  • Další speciální jízdenky (např. pes, kolo, zavazadla, rodinná, víkendové apod.) si řeší každý dopravce sám podle vlastních přepravních podmínek a tarifů.

Nabídne OT nějaké slevy?

  • Ano. Zpáteční jízdné bude výhodnější než dvě samostatné jízdenky pro cestu tam a pro cestu zpět. Pro pravidelné cestující bude nabízet slevu 25 %, pokud se cestující za poplatek (za 220 korun na 90 dní a za 530 korun na rok) zapojí do věrnostního systému. SJT bude také samozřejmě respektovat všechny státem nařízené slevy pro studenty, seniory, hendikepované atd.
  • OneTicket je doplňkem k aktuální cenové nabídce dopravců. Nezohledňuje jejich slevy ani práci s cenami (směrem nahoru ani dolů) a není jeho cílem akčním nabídkám dopravců pro konkrétní trasy konkurovat. Garantuje jasně danou cenu pro cestujícího kterýkoliv den i čas v roce. Není jeho cílem tyto slevy dopravců přebíjet, ale nabídnout doplňkový servis cestujícím pro jednodušší cestování na liberalizovaném trhu s velkým množstvím dopravců.
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama