doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA

Trvale pověřený řízením ministerstva dopravy
  • BPP
  • místopředseda vlády
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,5. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

23.06.2021 6:37:00

Stará a úzká silnice byla magnetem na dopravní nehody

Stará a úzká silnice byla magnetem na dopravní nehody

Ředitelství silnic a dálnic slavnostně uvedlo do provozu silnici I. třídy I/27 Plzeň, Třemošenský rybník – Orlík.

 "Stará a úzká silnice byla magnetem na dopravní nehody. Nenašli bychom na ní žádný souvislý úsek, kde by se nějaká v minulosti nestala. Nová, čtyřpruhová, výrazně zlepšila bezpečnost provozu. Jsem rád, že společně s úpravou silnice vznikla díky městu Plzeň lávka pro cyklisty a pěší, kteří při návštěvě rekreační oblasti u Kamenného rybníka už nebudou přecházet nebezpečnou silnici," říká ministr dopravy Karel Havlíček.

Účelem stavby bylo rozšíření dvoupruhové silnice I/27 na kapacitní čtyřpruhovou směrově rozdělenou komunikaci, která je schopna bezpečně pojmout vysoké dopravní zatížení. Směrovým oddělením provozu byla odstraněna možnost střetu protijedoucích vozidel a zlepšila se možnost pro předjíždění. Došlo tak k výraznému zvýšení bezpečnosti a plynulosti silničního provozu na tomto významném dopravním tahu.

  • Cílem stavby bylo rozšíření stávající silnice I/27 na kapacitní čtyřpruhovou komunikaci
  • Rozšíření na čtyři pruhy odstranilo riziko střetu protijedoucích vozidel.
  • Zároveň se zlepšila možnost pro předjíždění
  • Stavební práce začaly 15. 4. 2019
  • Stavba je v provozu od dubna 2021
  • Zhotovitel stavby: Silnice Group a Váhostav-SK, a.s.
  • Cena: 226 milionů Kč

Vizualizace stavby: I/27 Plzeň, Třemošenský rybník - Orlík ZDE

V realizaci je nyní 66,9 km silnic I. třídy. Letos ŘSD otevře ještě obchvat Krnova SV část, obchvat Chrudimi nebo křižovatku Rádelský mlýn v Libereckém kraji.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama