Účelem stavby bylo rozšíření dvoupruhové silnice I/27 na kapacitní čtyřpruhovou směrově rozdělenou komunikaci, která je schopna bezpečně pojmout vysoké dopravní zatížení. Směrovým oddělením provozu byla odstraněna možnost střetu protijedoucích vozidel a zlepšila se možnost pro předjíždění. Došlo tak k výraznému zvýšení bezpečnosti a plynulosti silničního provozu na tomto významném dopravním tahu.
- Cílem stavby bylo rozšíření stávající silnice I/27 na kapacitní čtyřpruhovou komunikaci
- Rozšíření na čtyři pruhy odstranilo riziko střetu protijedoucích vozidel.
- Zároveň se zlepšila možnost pro předjíždění
- Stavební práce začaly 15. 4. 2019
- Stavba je v provozu od dubna 2021
- Zhotovitel stavby: Silnice Group a Váhostav-SK, a.s.
- Cena: 226 milionů Kč
Vizualizace stavby: I/27 Plzeň, Třemošenský rybník - Orlík ZDE
V realizaci je nyní 66,9 km silnic I. třídy. Letos ŘSD otevře ještě obchvat Krnova SV část, obchvat Chrudimi nebo křižovatku Rádelský mlýn v Libereckém kraji.