ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,46. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

23.07.2015 9:50:55

Hejtman Petera jednal s náměstkem primátorky Dolínkem o integrované dopravě

Hejtman Petera jednal s náměstkem primátorky Dolínkem o integrované dopravě

Netradičně na zastávce linkového autobusu Pražské integrované dopravy č. 348 se brzy ráno ve středu 22. července sešli středočeský hejtman Miloš Petera s náměstkem pražské primátorky pro dopravu a evropské fondy Petrem Dolínkem (oba ČSSD).

Chtěli se osobně přesvědčit, jak funguje pilotní projekt integrované dopravy Středočeského kraje a hlavního města Prahy na Mělnicku a Neratovicku a probrat jeho další rozšíření na Kladensko.

„O zjednodušení každodenního i příležitostného cestování ze středočeských měst do Prahy se snažíme už několik let. Naším cílem je rozšířit počet příměstských oblastí, které se do systému integrované hromadné dopravy zapojí. Je pozitivní vidět, že naše snaha má smysl, že ji naši občané při cestách do Prahy využívají, a šetří tak své peníze i naše krajské silnice, a tudíž i životní prostředí, když nechají doma osobní automobily,“ pochvaloval si hejtman Petera.

Další oblastí, která by měla projít integrací, je Kladensko. Zde je však startovací pozice jiná, než v oblasti Neratovicka a Mělnicka. „Funguje zde systém Středočeské integrované dopravy (SID), která je vzájemně kompatibilní se systémem městské hromadné dopravy v Kladně. Celý systém proto bude nutné nastavit tak, aby byl občanům Kladna umožněn přestup na MHD v Praze, avšak musí být garantován rovněž přestup na další linky v oblasti a na MHD v Kladně,“ podotkl hejtman Petera. „Věřím, že to nebude představovat nějaký vážný problém a že i plánovaný druhý pilotní projekt na Kladensku, odkud také do hlavního města dojíždí mnoho lidí, bude stejně úspěšný, jako ten na Mělnicku,“ dodal.

Příkladem úspěchu pilotního projektu na Mělnicku je právě linka 348, která jezdí ze Zálezlic přes Neratovice do stanice metra C Ládví, některé spoje protahují dokonce až k Fakultní nemocnici Na Bulovce, a pro Neratovice tvoří páteřní linku příměstské autobusové dopravy. „Díky integraci s pražskou MHD, která byla spuštěna letos začátkem dubna, ušetří pravidelní cestující měsíčně až kolem tisíce korun. A úsporu jistě zaznamenali i ti, kteří jezdí do Prahy jen občas – jednotná jízdenka jim ušetří minimálně proto, že před jejím zavedením museli za pražský úsek jízdy platit vlastně dvakrát,“ vysvětlil hejtman Petera.

Neratovičtí mohou využívat také linku č. 351, která zajíždí ke stanici metra C Letňany. A cestující z Mělníka se mohou do Prahy svézt buď „rychlíkovým“ spojem č. 349, nebo další z páteřních linek, autobusem č. 369, která jezdí až do Štětí. I na těchto spojích samozřejmě platí integrované jízdenky pražské MHD.

„Během naší návštěvy Neratovic jsme se přesvědčili o tom, že většina lidí při cestě do Prahy raději volí spoj, který jede do Ládví než do Letňan. Je jasné, čemu dávají Neratovičtí přednost a podle toho budeme postupovat při dalších jednáních,“ poznamenal náměstek Petr Dolínek.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama