Ing. Zdeněk Štefek

politik ve stínu
  • KSČM
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 3,42. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

02.12.2013 12:03:36 - Shalkir

Soudruh Štefek by cenzuroval internet jako v Číně!

Soudruhu, víte, že internet je svobodná vyrtuální oblast s možností se vyjádřit v plné škále názorů? Mylsíte, že cenzura internetu jak funguje v Číně je v pořádku? Nemyslíte, že každý má svobodu přístroj zapnout a vypnout, případně nekupovat nosič internetu, pokud si myslí, že dětem škodí? Proč byste chtěli ovlivňovat internet ze zhora, proč vám nestačí ho ovlivňovat tak jak má možnost každý na celém světě?

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

11.12.2013 7:43:03 - Ing. Zdeněk Štefek

Dobrý den,

s cenzurou na internetu nesouhlasím, ani s pokusy dostat internet mimo cenzury dokonce pod kontrolu pod hlavičkou "obrany demokratických zájmů" USA či EU. Taktéž se mi nelíbí neustále větší komercionalizace internetu.

Nicméně to neznamená, že by neměly být řešeny patologické jevy s internetem související - od prevence po represi. Nebo Vám nic neříkají slova jako kyberšikana, kyberstalking, kybergrooming, neznáte zneužívání dětí přes internet, vyluxování peněženek rodičů či dokonce dluhy přes neopatrné kliky na podvodné maily apod.?

"Rizika nových technologií a jak se jim bránit" - to je téma ideálně pro rámcové vzdělávací plány - ale dokud to tak není, musíme zajistit osvětu jiným způsobem. Zároveň musíme dát možnost dětem a rodičům, aby věděli, jak se případně nebezpečí bránit - přes horké linky či červená tlačítka. A zároveň by ředitelé, kteří ručí za bezpečnost dětí na školách, měli mít samozřejmě možnost nebezpečné stránky odfiltrovat či mít podklady pro případné trestní stíhání.

Takže cenzura ne, ale bezpečnost, odpovědnost, prevence a vzdělávání.