PhDr. Milan Pešák

  • ODS
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,38. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

24.06.2014 15:32:45 - Emili

státní maturity

Proč podle vás letošní státní maturity dopadly tak špatně a nemyslíte, že by se už konečně měl vlastně ustálit obsah zkoušky?

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

25.06.2014 14:40:49 - PhDr. Milan Pešák
Dobrý den,

Přiznávám, že špatné výsledky státních maturit mě nepřekvapují, neboť špatný systém nemůže generovat dobré výsledky. Chudáci studenti...

Když jsem v roce 2010 přišel do Senátu, jednou z prvních věcí, kterou jsme prohlasovali bez ohledu na politickou příslušnost, bylo zrušení státních maturit jako takových. Bylo to na návrh současného ministra školství M.Chládka. Žel Sněmovna, kde tehdy měly naše pravicové strany silnější postavení, než mají dnes, tento návrh zákona odmítla. Je škoda, že ani pan ministr nyní již o zrušení státních maturit neuvažuje.

Osobně si nemyslím, že maturita z gymnázia má mít stejné parametry jako maturita z odborné školy či nástavbového studia pro absolventy učebních oborů. Když jsem si jako zaměstnavatel (byť jen v oblasti sociálních služeb) vybíral pracovníky, nekoukal jsem jen, zda zájemce má či nemá maturitu či vysokou školu, ale vždy jsem věnoval pozornost tomu, jakou školu studoval. Nedovedu si ani představit, že některá prestižní vysoká škola by vybírala své studenty podle výsledků nějaké rovnostářské státní maturity. Navíc se domnívám, že když se maturitní otázky k písemce vyhlásily rozhlasem, bylo to levnější a nikdo se nemusel bát, že je někdo cestou ukradne. A úroveň maturantů z té doby rozhodně nebyla horší než je dnes. Pokud někdo chce říkat, že školy by při maturitách postupovaly "svévolně", navrhuji dát do pořádku resp. uvést do funkčního stavu školní inspekci. Fungovala od Rakouska-Uherska, mohla by fungovat i nyní a dohlédnout také na úroveň maturit, jak to ostatně také dělávala. Maturity by v takovém případě byly provázány s výukou po dobu celého studentova studia na střední škole.

Prostě zákon o státních maturitách považuji za nesmysl a nejsem schopen uvažovat, co by jej zlepšilo (neb se obávám, že nic). Omlouvám se, že jsem v některých směrech nepoučitelný a roky říkám totéž. Jsem hold konzervativní člověk.

Hezký den přeje Milan Pešák