Ing. Bohuslav Chalupa

velmi nespokojený občan
  • BPP
  • Komín
  • kontrolní výbor
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,11. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

10.08.2015 9:50:50 - Kolibřík A.

ANO

Pane poslanče, líbí se mi, jak se snaží Babiš přesvědčit o své pravdě. Moc ale nerozumím vaší vnitřní struktuře. proč k různým tématům vystupují v médiích pořád ti samí. Je evidentní, že i vy dokážete argumentovat. Je to tak , že vás do televize nezvou nebo tam strana pořád posílá ty samé tváře?

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

11.08.2015 13:24:44 - Ing. Bohuslav Chalupa
Dobrý den.
Podle mého názoru mediální "angažovanost" politika má tři základní roviny.

První rovinou je fakt, že media, díky svému potenciálu, technologickým možnostem, ekonomickou silou atp. vytváří jakoby pararelní realitu a často vytváří "mezi řádky" další politickou moc - to je špatně, demokracie má, pokud vím, jen tři pilíře vládnutí - moc zákonodárnou, moc výkonnou a moc soudní. Moc "mediání" k ní určitě nepatří, nicméně reálně zde tato schopnost masově působit na voliče existuje a zdaleko to není problém jen ČR. Z toho reálně vyplývá, že media si definitivně určují s kým budou či nebudou komunikovat a neexistuje způsob jak to změnit, jakýkoliv nátlak v tomto smyslu ohrozí nezávislost novináře = téměř likvidační akt v politickém slova smyslu. Dělat se s tím moc nedá, v každém případě je rozumné s tím počítat.
Nicméně podstatné je - MEDIA SI VYBÍRAJÍ s kým budou či nebudou komunikovat. Já prozatím to štěstí? nemám.

Druhou rovinou je schopnost ...a ochota politika media zaujmout. Způsoby, které politici za tímto účelem volí jsou různé a často jsou v přímé souvislosti s jejich vnitřním založením. Je věcí každého z nás, jak jsme odborně vybavení, jak jsme vybavení k vystupování na veřejnosti a na co jsme, či nejsme ochotni přistoupit.
Jediné co s tím mohu dělat je nevymlouvat se na "nepřízeň osusu" ale naopak pracovat sám na sobě.

Třetí rovinou jsou stranické struktury a je jedno o jakou politickou stranu jde, které maji k dispozici své mediální a jiné poradce, což je nejen zcela legitimní ale v daném prostředí i nutné. Mají k dispozici i určitou volenou stupňovitou hierarchii funkcionářů, v jejichž popisu práce je přímo zakomponováno (logicky) mediální - politické vystupování, definování a komentování politických aktivit vlastních i ostatních pol.subjektů. Máme předsedy poslaneckých klubů, výborů, podvýborů, komisí atd.....pro které platí totéž.

Pro úplnost - vzhledem k tomu, že v návaznosti na to, co jsem zde uvedl očekávám určité komentáře související s faktem, že předseda Hnutí ANO2011 vlastní mediální skupin MAFRA a další.........Ujišťuji Vás, že je zcela jednoznačně vyloučené cokoliv, co by jen náznakem vyvolávalo pocit, že politik Hnutí ANO2011 vytváří na media z okruhu vlatnictví pana A. Babiše jakýkoliv nátlak.
Setkal jsem s řadou názorů typu: jasně, zavoláte a oni napíšou co chcete. Vyloučeno, neexistuje!
Paradoxně se ukazuje, že je mnohem snažší pracovat s medii mimo výše uvedený okruh.

Pokud jde o mne - existuje také cosi nehmotného jako je čest, hrdost, slušnost apod., takže některé způsoby jednání v mé práci nepřichází v úvahu ať už media vlastní ten či onen (...a vždy je bude pravděpodobně vlastnit někdo, kdo si jejich vlastnictví může dovolit, není jich moc....)

S pozdravem
B. Chalupa