V období platnosti jízdního řádu 2021 ujedou regionální vlaky Českých drah na území Jihomoravského kraje cca 9,73 mil. vlakokilometrů, což je zhruba o 2 % více, než ve stávajícím grafikonu. Vlaky jsou zajišťovány podle smlouvy s Jihomoravským krajem, část výkonů v mezikrajských úsecích objednává také Zlínský, Olomoucký, Pardubický kraj a Kraj Vysočina. Na území Jihomoravského kraje vypraví České dráhy v průměrný pracovní den 915 regionálních vlaků, v nepracovní dny bude v provozu 620 regionálních spojů.
„Hlavní novinkou v jízdním řádu 2021 bude zavedení nových přímých osobních vlaků z Brna do Hustopečí u Brna. Umožní to dokončení elektrizace regionální tratě ze Šakvic do Hustopečí. Osobní vlaky z Brna budou jezdit střídavě do Židlochovic a do Hustopečí. Nové spojení moravské metropole s Hustopečemi bude velice husté, ve špičce pracovních dnů tu pojedou vlaky po 30 minutách, mimo špičku a o víkendech pak každou hodinu,“ říká Jiří Sysel, ředitel Regionálního obchodního centra Českých drah v Brně.
Současně se zahájením provozu přímých vlaků do Hustopečí upraví Jihomoravský kraj, resp. koordinátor dopravy KORDIS JMK dopravní koncept také mezi Brnem a Břeclaví. „Z hlediska vývoje železniční dopravy jako takové lze tuto změnu považovat za významný milník, neboť po více jak 180 letech de facto znamená ukončení vozby přímých osobních vlaků mezi Brnem a Břeclaví,“ vysvětluje Jiří Sysel a doplňuje podrobnosti: „Cestující ze stanic mezi Šakvicemi a Břeclaví ale samozřejmě o spojení s Brnem nepřijdou. Nově bude v tomto úseku zajištěna vlaková linka S51, která bude v Šakvicích navazovat na osobní vlaky linky S3 z Brna do Hustopečí a na rychlíky linky R13 Moravan. Rychlé spojení Brna a Břeclavi bude stejně jako doposud zajištěno dostatečnou nabídkou dálkových vlaků kategorií railjet, EuroCity a rychlík a také spěšných vlaků.“
Přehled změn v regionální dopravě Českých drah v Jihomoravském kraji
Na základě požadavku Jihomoravského kraje dojde od 13. prosince 2020 k následujícím změnám v regionální dopravě Českých drah:
- Trať 244 Brno hl.n. – Moravské Bránice – Ivančice / Hrušovany nad Jevišovkou-Šanov
V ročním jízdním řádu nedochází k podstatným změnám. Vzhledem k pokračujícím stavebním pracím v úseku Brno-Horní Heršpice – Střelice bude vlaková doprava na této trati až do září 2021 organizována podle výlukového jízdního řádu. Ten bude doplněn o autobusy náhradní dopravy za spěšné vlaky s odjezdem z Brna ve 14:31 a 16:31. Tyto spoje jsou v současnosti zrušeny, protože vlivem stavebních prací pro ně není kapacita dráhy. Nově tak budou zajištěny alespoň formou náhradní autobusové dopravy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva