V oblasti tramvajové dopravy – zejména elektromechanických systémů má DAKO-CZ velký náskok před konkurencí. Tramvajové soupravy osazené elektromechanickým brzdovým systémem jsou provozovány od roku 2018 v Polsku, následovaly realizace v Německu, Lotyšsku a nově také v České republice. V lednu letošního roku byla Dopravnímu podniku města Olomouc předána první tramvaj od společnosti Pragoimex, osazená právě elektromechanickým systémem DAKO. Krátce poté vstoupila do zkušebního provozu i tramvaj Škoda ForCity Plus 52T určená pro Prahu.
Elektromechanicka brzdova jednotka a elektromagneticka kolejova brzda pro tramvaje
„Veletrh Rail Business Days je sice primárně zaměřen na domácí trh, ale pro nás je účast naprosto klíčová. Akce každým rokem roste a my se tak na domácí půdě můžeme setkat s vystavovateli a návštěvníky z českého i mezinárodního železničního prostředí,“ říká Stanislav Pometlo, místopředseda představenstva a generální ředitel DAKO-CZ, a doplňuje: „Elektromechanická brzdová řešení, která budou prezentována jak pro trakční, tak netrakční podvozek, jsou pro nás srdcovou záležitostí. Spadají do segmentu DAKO Brake By Wire a jsou součástí koncepce WE BRAKE GREEN – ekologického přístupu. Naším cílem je v Evropě postupně eliminovat fluid management a tím snižovat ekologickou zátěž.“
Expozice DAKO-CZ: špičková technika i nové směry

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva