DPP: Vozovna Střešovice slaví 110 let, jako jediná si zachovala svou původní tvář

17.10.2019 19:38 | Zprávy

Vozovna Střešovice za 110 let svého fungování od 24. října 1909 poskytla střechu nad hlavou tisícům dopravních prostředků. I když je „až“ druhou nejstarší pražskou vozovnou, jako jediná si zachovala svou podobu takřka beze změn.

DPP: Vozovna Střešovice slaví 110 let, jako jediná si zachovala svou původní tvář
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) při příležitosti oslav 110. výročí této vozovny připomene její architekturu a historii. Připravil atraktivní doprovodný program, který potěší nejednoho příznivce dopravy. DPP na speciální jízdy vypraví historické vozy a zve návštěvníky také na jízdu plnou smíchu. K jubileu vozovny Střešovice DPP vydal speciální brožuru, kterou lze zakoupit ve Fanshopu DPP.

„Vozovna Střešovice je unikátní a cennou ukázkou dobové dopravní architektury a technického zázemí. Její hala, na které jsou díky postupnému rozšiřování patrné tři různé stavební postupy a typy střešních konstrukcí, se dochovala prakticky v původní podobě. V současnosti se v ní nachází Muzeum MHD, jež návštěvníky pravidelně provází historií pražských tramvají. V rámci oslav nyní zveme všechny na výstavu rozšířenou například o nahlédnutí do mysli tvůrce tzv. šlapací tramvaje, která se však z pochopitelných důvodů neujala,“ říká Petr Malík, vedoucí jednotky Historická vozidla.

Historie vozovny sahá téměř k počátkům zavedení celého pražského tramvajového provozu. Důvodem ke stavbě vozovny byl v první dekádě 20. století velmi rychlý rozvoj tramvajové sítě, kdy nové tratě rychle pronikaly za tehdejší hranice Prahy. S ohledem na další předpokládaný rozvoj kolejové sítě, kdy bylo rozhodnuto o směřování tramvajové tratě k Brusce (Hradčanská) a dál ke Střešovicím, nakonec Elektrické podniky vybraly nový pozemek na samotném konci, který patřil královské kanonii premonstrátů. O zakoupení pozemku o rozloze 4 300 čtverečních sáhů rozhodla městská rada 26. července 1907. Stavba vozovny byla zahájena 26. října 1908 a dokončena byla během necelého roku, 24. října 1909 pak vozovna zahájila provoz. 

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

Článek obsahuje štítky

DPP , TZ , Vozovna Střešovice

autor: Tisková zpráva

Ing. Jan Bartošek byl položen dotaz

jmenování premiéra

Dobrý den, sledoval jsem vás včera na CNN, kde jste se vyjadřoval k tomu, koho by prezident měl nebo neměl jmenovat premiérem. Jestli o tom rozhoduje prezident, tak k čemu jsou volby? Neměl by na základě výsledku dostat vítěz šanci sestavit vládu? Protože jestli ne, tak jsou podle mě zbytečné. A jes...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
style="min-height:300px;"> reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vězeňská služba: Dokumentární projekt Ve službě: Za mřížemi II

7:33 Vězeňská služba: Dokumentární projekt Ve službě: Za mřížemi II

Přesně před rokem se na obrazovkách TV Prima objevil nový dokumentární projekt Ve službě: Za mřížemi…