DPP chystá nákup nových tramvají, vyhlašuje na ně veřejnou zakázku

21.11.2022 13:30 | Tisková zpráva

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) plánuje v následujících zhruba 10 letech nakoupit až 200 nových nízkopodlažních jednosměrných tramvají, v těchto dnech vyhlásil na jejich dodavatele veřejnou zakázku formou otevřeného jednacího řízení s uveřejněním.

DPP chystá nákup nových tramvají, vyhlašuje na ně veřejnou zakázku
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

O nákupu nových tramvají rozhodla Rada hl. m. Prahy letos v září. Lhůta pro podání žádosti uchazečů o účast v tendru je 19. prosince 2022. Vítěz tendru by měl být známý v průběhu posledního čtvrtletí příštího roku. Prvních 40 vozidel DPP závazně odebere ve dvou várkách, na zbylé tramvaje uzavře s dodavatelem rámcovou smlouvu. Předpokládaná celková hodnota zakázky je 15 miliard korun v případě odebrání všech 200 vozidel. Na nákup prvních 20 vozidel DPP plánuje využít financování z příslušné výzvy Národního plánu obnovy ČR.

Předmětem veřejné zakázky, kterou DPP vyhlašuje formou otevřeného jednacího řízení s uveřejněním, je kromě nákupu až 200 nízkopodlažních jednosměrných tramvají délky do 32 metrů, také podpora a rozvoj softwarových funkcí vozidel, poskytnutí licence k software pro diagnostiku závad tramvají, technická dokumentace vozidla, zaškolení zaměstnanců DPP a v neposlední řadě deset sad servisních přípravků. Jedna sada servisních přípravků obsahuje např. osm jalových podvozků umožňujících pohyb tramvají během jejich servisu v areálech DPP, dva havarijní, resp. manipulační podvozky umožňující při závadě tramvaje v běžném provozu její odvoz do servisního zázemí DPP nebo set pro demontáž a zpětnou montáž obruče kola a možnost výměny pryžových segmentů kol v podmínkách vozoven DPP.

Nabízené tramvaje by měly mít celkovou kapacitu minimálně 220 cestujících (sedících i stojících). Měly by být vybaveny minimálně 60 sedačkami pro cestující, přičemž alespoň 60 % z nich musí být po směru jízdy. Zvýšená plocha ve vozidle nesmí přesáhnout 20 % celkové plochy interiéru, jinými slovy nízkopodlažní, a tedy bezbariérová plocha nabízených tramvají by měla tvořit alespoň 80 % celkové plochy interiéru vozidla. Nejvyšší možná hmotnost nabízených tramvají je 48 tun, s odchylkou plus/mínus 5 %. Na nové tramvaje DPP požaduje minimální záruku 36 měsíců a životnost alespoň 30 let od převzetí posledního vozidla z této zakázky. Tramvaje budou vybaveny celovozovou klimatizací a splňovat aktuálně platné standardy kvality PID.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Sebevražedná politika EU

Souhlasím s tím, co píšete ve článku ,,Evropa si nemůže dovolit dál přehlížet realitu". Ale kdo přesně je odpovědný za tuto sebevražednou politiku EU? Kdo je ta Evropa, kterou zmiňujete? Podle mě to lidé nejsou. Ti jsou proti tomu, co jako politici EU prosazujete nebo jestli to nejsou politici, tak ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR: Značku Klasa získaly dvě zvěřinové delikatesy

22:03 Lesy ČR: Značku Klasa získaly dvě zvěřinové delikatesy

“Jelení pršut“ a “Trhaný divočák“, masné výrobky z produkce zpracovny zvěřiny v krušnohorských Klíne…