DPP v Praze zahájil provoz prvního elektrobusu Škoda E’CITY

18.01.2022 7:33 | Tisková zpráva

Z autobusového terminálu Želivského se včera vydal na první jízdu s cestujícími na lince č. 213 nový dvoupólový bateriový elektrobus Škoda E’CITY 36BB ev. č. 3002 z dílny skupiny Škoda Transportation.

DPP v Praze zahájil provoz prvního elektrobusu Škoda E’CITY
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) jej v rámci ověřovacího provozu bude nasazovat na linky č. 154, 213 a o víkendu také na 124. Praha je tak první město, kde tento nový český elektrobus začal jezdit. Zbylých 13 vozidel si DPP převezme na začátku letošního února a následně je bude postupně nasazovat do pravidelného provozu. Díky tomu DPP ročně ušetří cca 252 tisíc litrů nafty a vyprodukuje o zhruba 714 tun méně emisí CO2. Je to další příspěvek DPP k rozvoji veřejné dopravy šetrnější k životnímu prostředí a naplňování klimatického závazku a plánu hlavního města Prahy. Celková hodnota veřejné zakázky je 207 milionů korun, 85 % uznatelných nákladů pokryjí dotace Evropské Unie z Operačního programu Praha – pól růstu ČR.

Bateriový elektrobus Škoda E’CITY 36BB ev. č. 3002 bude od dnešního dne jezdit v ověřovacím provozu na různých pořadích linek č. 154 Strašnická – Koleje Jižní Město a 213 Želivského – Nádraží Uhříněves, o víkendech také na lince č. 124 Želivského – Zelený pruh. Jízdní řády elektrobusu pro konkrétní den budou k dispozici na webu DPP na dpp.cz. Domovskou garáží nových elektrobusů budou Vršovice, kde DPP v loňském roce vybudoval a zprovoznil potřebnou nabíjecí technologii (14 nabíjecích míst, úprava napájecí technologie měnírny Michle). Nabíjecí infrastrukturu pro elektrobusy, tj. nosnou konstrukci, stožáry pro nabíjecí trolejové stopy a přípojky k trolejovému vedení z měnírny Strašnice vybudoval DPP také na konečných zastávkách Strašnická a Želivského.

Jedná se o první dodávku elektrobusů realizovanou skupinou Škoda Transportation ve spolupráci se sesterskou společností Temsa, která dodala karosérii na základě dané specifikace. V Turecku proběhla výroba karosérie na základě dané specifikace. K tomu Škodovka přidala kompletní vlastní elektrovýzbroj včetně baterií a pantografu. Celá montáž i kompletní zkoušky pak probíhaly v plzeňské továrně, zkušební provoz pro homologaci vozidla v ulicích Plzně a nejbližšího okolí. Díky této spolupráci tak vznikl ideální dopravní prostředek pro městskou hromadnou dopravu.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Aleš Dufek byl položen dotaz

Pozitivní diskriminace

Na jednu stranu odsuzujete pozitivní diskriminaci, na druhou stranu vám nevadí, že se jí vaše vláda dopouští? Proč třeba neustále zvýhodňujete Ukrajince? Já to chápal zpočátku, ale po třech letech? A druhá věc, proč už se dnes nemůžou problémy nazývat skutečnými jmény, proč se kolem některých našlap...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: V Temelíně se vylíhla čtyři mláďata sokola stěhovavého

7:16 ČEZ: V Temelíně se vylíhla čtyři mláďata sokola stěhovavého

Na druhé nejvyšší stavbě Jaderné elektrárny Temelín, na stometrovém ventilačním komíně, se vylíhla d…