DPP v Praze zahájil provoz prvního elektrobusu Škoda E’CITY

18.01.2022 7:33 | Tisková zpráva

Z autobusového terminálu Želivského se včera vydal na první jízdu s cestujícími na lince č. 213 nový dvoupólový bateriový elektrobus Škoda E’CITY 36BB ev. č. 3002 z dílny skupiny Škoda Transportation.

DPP v Praze zahájil provoz prvního elektrobusu Škoda E’CITY
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) jej v rámci ověřovacího provozu bude nasazovat na linky č. 154, 213 a o víkendu také na 124. Praha je tak první město, kde tento nový český elektrobus začal jezdit. Zbylých 13 vozidel si DPP převezme na začátku letošního února a následně je bude postupně nasazovat do pravidelného provozu. Díky tomu DPP ročně ušetří cca 252 tisíc litrů nafty a vyprodukuje o zhruba 714 tun méně emisí CO2. Je to další příspěvek DPP k rozvoji veřejné dopravy šetrnější k životnímu prostředí a naplňování klimatického závazku a plánu hlavního města Prahy. Celková hodnota veřejné zakázky je 207 milionů korun, 85 % uznatelných nákladů pokryjí dotace Evropské Unie z Operačního programu Praha – pól růstu ČR.

Bateriový elektrobus Škoda E’CITY 36BB ev. č. 3002 bude od dnešního dne jezdit v ověřovacím provozu na různých pořadích linek č. 154 Strašnická – Koleje Jižní Město a 213 Želivského – Nádraží Uhříněves, o víkendech také na lince č. 124 Želivského – Zelený pruh. Jízdní řády elektrobusu pro konkrétní den budou k dispozici na webu DPP na dpp.cz. Domovskou garáží nových elektrobusů budou Vršovice, kde DPP v loňském roce vybudoval a zprovoznil potřebnou nabíjecí technologii (14 nabíjecích míst, úprava napájecí technologie měnírny Michle). Nabíjecí infrastrukturu pro elektrobusy, tj. nosnou konstrukci, stožáry pro nabíjecí trolejové stopy a přípojky k trolejovému vedení z měnírny Strašnice vybudoval DPP také na konečných zastávkách Strašnická a Želivského.

Jedná se o první dodávku elektrobusů realizovanou skupinou Škoda Transportation ve spolupráci se sesterskou společností Temsa, která dodala karosérii na základě dané specifikace. V Turecku proběhla výroba karosérie na základě dané specifikace. K tomu Škodovka přidala kompletní vlastní elektrovýzbroj včetně baterií a pantografu. Celá montáž i kompletní zkoušky pak probíhaly v plzeňské továrně, zkušební provoz pro homologaci vozidla v ulicích Plzně a nejbližšího okolí. Díky této spolupráci tak vznikl ideální dopravní prostředek pro městskou hromadnou dopravu.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: V Temelíně se vylíhla čtyři mláďata sokola stěhovavého

7:16 ČEZ: V Temelíně se vylíhla čtyři mláďata sokola stěhovavého

Na druhé nejvyšší stavbě Jaderné elektrárny Temelín, na stometrovém ventilačním komíně, se vylíhla d…