Jsme rekordmany v podílu usmrcených řidičů těžkých nákladních vozidel na celkovém počtu obětí nehod na dálnicích.
Česká republika nadprůměrně rychle snižuje počet usmrcených, přesto však její dálnice jsou ve srovnání s těmi v západní Evropě významně nebezpečnější.
Podle zprávy vydané v březnu tohoto roku Evropskou radou pro bezpečnost silničního provozu (ETSC) zemřelo v roce 2013 na dálnicích ve státech EU 1 900 osob, což činí 7 % všech obětí dopravních nehod. Navíc počet zemřelých na dálnicích klesal v letech 2004-2013 rychleji než na ostatních pozemních komunikacích (49 vs. 44 procent). Celková délka dálnic se přitom během daného období zvětšila o čtvrtinu.
Za hlavní příčiny uvedeného pozitivního trendu jsou považovány zlepšování kvality infrastruktury, zvýšená míra dodržování předepsaných rychlostních limitů a používání bezpečnostních pásů. Roli sehrává rovněž zvyšující se úroveň bezpečnosti motorových vozidel.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.


