Na opravovaném úseku dálnice D1 v km 199 – 205 bude do 14. 11. doprava ve směru na Prahu vedena pouze jedním pruhem

08.11.2015 12:38

do 14. 11. 2015, 24:00 hod. je plánována uzavírka dálnice D1 v km 204,593 – 198,500 směr Praha včetně části MÚK Brno východ (EXIT 203), sjezdu ve směru od Ostravy do Brna a části MÚK Brno-Slatina (EXIT 201), sjezdu ve směru od Ostravy do Brna a nájezdu ve směru od Brna na Prahu. Uzavírky se konají z důvodu dokončení generální rekonstrukce jízdního pásu dálnice – doposud byl provoz veden v režimu 2+1+1 pruh, s ponecháním jednoho pruhu na uzavíraném pásu, při pokládce obrusné vrstvy vozovky je však tento zbylý pruh nezbytné uzavřít a doprava tak bude vedena ve směru na Prahu jen jedním pruhem. Termíny uzavírky byly projednány již 10. 7. 2015 a oznámeny dotčeným obcím a krajskému úřadu Jihomoravského kraje.

Na opravovaném úseku dálnice D1 v km 199 – 205 bude do 14. 11. doprava ve směru na Prahu vedena pouze jedním pruhem
Foto: ŘSD
Popisek: Logo ŘSD

Doprava v tomto úseku bude vedena v režimu 2+1 v jednom pásu dálnice, 2 jízdní pruhy směr Ostrava a 1 jízdní pruh směr Praha. Objízdné trasy za uzavřené sjezdy a nájezd na EXITech 203 a 201 jsou vyznačeny přes EXIT 196.

Upozorňujeme zároveň, že na souběžné silnici II/430 u Bedřichovic je realizováno dopravní omezení, jehož investorem je Jihomoravský kraj, a doprava je zde řízena světelným signalizačním zařízením. V případě dopravních komplikací je v tomto místě dohodnuta spolupráce s Policií ČR, která je připravena dopravu operativně řídit podle dopravní špičky.

Ihned po dokončení pokládky je v termínu od 15. 11. 2015, 00:00 hod. do 17. 11. 2015, 24:00 hod. plánována uzavírka dálnice D1 v km 198,000 – 205,500 směr Ostravaz důvodu demontáže dočasných svodidel oddělujících protisměrné jízdní pruhy v uzavírce. Doprava ve směru Ostrava bude vedena v jednom provizorním jízdním pruhu. Doprava ve směru Praha již nebude touto uzavírkou dotčena.

Vedení dopravy do 14. 11. 2015 (24:00)

Doprava je vedena v režimu (0) + (1+2), tj. 1 pomocný pruh směr Praha v pravém pásu dálnice; 2 pomocné pruhy směr Ostrava v pravém pásu dálnice.

Ve směru na Ostravu je doprava od km 197,903 svedena ve dvou pomocných pruzích do oblasti pravého jízdního pruhu a zpevněné krajnice, a takto pokračuje až do km cca 205,490, odkud je doprava vedena bez přechodného dopravního omezení. Nejvyšší dovolená rychlost je stanovena na 80 km/h. Všechny nájezdy a výjezdy jsou v tomto směru otevřeny.

Ve směru na Prahu je doprava od km 205,720 svedena do pravého jízdního pruhu, odkud je převedena přejezdem SDP v km 205,420 – 205,300 do protisměrného pásu, ve kterém pokračuje až k přejezdu SDP v km 198,323 – 198,203, kde je převedena zpět do levého pásu dálnice.

V tomto směru je dále uzavřená:

-       výjezdová větev Ostrava (D1) → Brno-centrum/Svitavy (I/50) MÚK Brno-východ (EXIT 203), pro kterou je vedena objízdná trasa dále po dálnici D1 až k MÚK Brno-jih (EXIT 196), odkud je umožněn sjezd do cílových destinací dle místního dopravního značení;

-       výjezdová větev Ostrava (D1) → Šlapanice/Brno/Letiště Tuřany (III/15289) levé poloviny MÚK Brno-Slatina (EXIT 201), pro kterou je vedena objízdná trasa dále po dálnici D1 do MÚK Brno-Jih (EXIT 196), kde je doprava za využití křižovatkových větví „otočena“ zpět na D1 směr MÚK Slatina (EXIT 201), odkud je umožněn sjezd do cílových destinací dle místního dopravního značení;

-       nájezdová větev Šlapanice/Brno/Letiště Tuřany (III/15289) → Praha (D1) levé poloviny MÚK Brno-Slatina (EXIT 201), pro kterou je vedena objízdná trasa pro dopravu ve směru na Prahu, Bratislavu a Vídeň v zastavěném území města Brna, a to po místní komunikaci ul. Řepská, dále po silnici č. I/50 (ul. Ostravská), dále po silnici č. II/374 (ul. Černovická) a dále po silnici č. I/40 (ul. Hněvkovského) k MÚK Brno-jih (EXIT 196), odkud je umožněn sjezd do cílových destinací dle místního dopravního značení.

Vedení dopravy od 15. 11. 2015 (00:00) do 17. 11. 2015 (24:00)

Ve směru na Ostravu je doprava od km 197,763 svedena do jednoho pomocného pruhu v oblasti zpevněné krajnice a takto pokračuje až do km cca 205,490, odkud je doprava vedena bez přechodného dopravního omezení. Nejvyšší dovolená rychlost je stanovena na 80 km/h. Všechny nájezdy a výjezdy jsou v tomto směru otevřeny.

Ve směru na Prahu je doprava vedena bez přechodného dopravního omezení.

V místech snížení počtu jízdních pruhů na jeden musí řidiči počítat s tvorbou kolon a zdržením v délce několika minut, ale budou-li ukáznění, dodrží-li stanovené snížení rychlosti a v místě začátku uzavírky se budou střídavě (metodou zipu) seřazovat do určeného jízdního pruhu, pak by nemusely nastat výrazné problémy ani při zvýšené dopravní intenzitě.

Maximální povolená rychlost v místě uzavírky bude omezena na 80 km/h, v místě přejezdů středního dělícího pásu na 60 km/h. Při dodržení těchto rychlostí a ostatních pravidel by měla doprava v místě uzavírky probíhat plynule a bezpečně. Znovu tak apelujeme na pozornost a soustředěnost řidičů, aby zbytečně nedocházelo k nebezpečným situacím a tvorbě dlouhých kolon.

Cílem oprav je kompletní rekonstrukce dálnice D1 mezi Brnem a Vyškovem do roku 2017. Postup oprav v úseku Brno – Vyškov ukazuje přiložená grafika ve formě mapy v PDF.

Tato oprava je součástí nového konceptu ŘSD stanoveném v roce 2011, kdy se opravy dálnic provádějí v dlouhých celcích, jež šetří finance a celkový čas omezení pro řidiče. Ročně je takto opraveno 5% délky sítě, což v dlouhodobém měřítku představuje trvale udržitelný stav vozovek tak, aby již nedocházelo k havarijním stavům, ke kterým došlo na dálnicích D1 a D2 nebo na rychlostní komunikaci R7.

Ke stažení

Opravy D1 Brno - Vyškov 2015.pdf

 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ombudsman: Žádost o důchod s detektivní zápletkou - šetření až do složek StB

16:46 Ombudsman: Žádost o důchod s detektivní zápletkou - šetření až do složek StB

Šetření v případě českého seniora žijícího v USA se změnilo v pátrání po důkazech, které by České sp…