Slavnostní ceremoniál se uskutečnil v Rytířských sálech pardubického zámku a sešli se na něm nejen zástupci investora staveb, tedy Pardubického kraje, ale především dodavatelé a projektanti. „Pokud se bavíme o nejzdařilejších stavbách silničního hospodářství v Pardubickém kraji, tak to ve skutečnosti znamená, že se staví. A to je potřeba zdůraznit. Jsem velmi rád, že vnímáme toto setkání jako oslavu a chci věřit, že kraje budou i nadále součástí dotační politiky státu. Přestože se situace v poslední době hodně zlepšila, čeká nás ještě hodně práce,“ řekl při zahájení slavnostního vyhlášení hejtman Pardubického kraje Martin Netolický a připomněl i skutečnost, že podfinancovanost silniční sítě v regionech je za posledních 20 – 30 let je velká a stát by měl zajistit systémové příspěvky pro regiony. „Osobně mám radost ze všech staveb, které se nám podaří zrealizovat, ale vyzdvihl bych dvě z nich. Tou první je optimalizace průjezdů pod železniční tratí v České Třebové směrem do průmyslové zóny a dále na Semanín. Jednalo se o velmi náročnou a mimořádnou stavbu, která dokazuje, že chceme podporovat investiční akce v regionu. Důkazem toho je také rekonstrukce silnice v Červené Vodě v místní části Moravský Karlov, která také vede průmyslovou zónou. Pochopitelně i ostatní stavby jsou zajímavé a kvalitní, ale tyto dvě vyžadují speciální pozornost,“ doplnil hejtman Netolický.
„Jako národ jsme zvyklí hodně nadávat, a nejen při hokeji, a když se něco povede, bereme to jako samozřejmost. Všichni jezdíme po těch opravených silnicích a mostech a vnímáme, že těch potencionálních nástrah ubývá. Pochvalme ty, kteří za tím stojí, a mějme s nimi radost,“ vyzval nejen přítomné hosty 1. náměstek hejtmana Pardubického kraje zodpovědný za investice Roman Línek. V podobném duchu se vyjádřil i náměstek hejtmana Pardubického kraje zodpovědný za dopravu Michal Kortyš: „Soutěž je už několik let určitou formou ocenění práce projektantů a stavbařů, ale také možností ukázat veřejnosti jaké stavby a v jaké kvalitě se v regionu staví. Často se totiž stává, že když se stavba postaví a vyfakturuje, už si na ni nikdo nevzpomene.“
V letech 2016 – 2017 Pardubický kraj realizoval téměř 70 staveb, do samotné soutěže jich bylo nominováno devětadvacet. „Byly to ty stavby, které splňovaly kritérium určité stavebně-technické náročnosti a byly dodavateli dokončeny včas a kvalitně,“ přiblížil princip soutěže ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec. Podle jeho slov soutěž naplnila veškerá očekávání, respektive favorité skutečně porotu oslovili. Ta se zaměřila nejen na kvalitu stavebních prací, ale také na začlenění stavby do okolního prostředí, prostorové a funkční řešení i tzv. společenskou prospěšnost stavby.
Odborná komise silniční stavby hodnotila v kategorii Nejzdařilejší modernizovaný úsek silnice, Nejzdařilejší velká oprava úseku silnice, Nejzdařilejší mostní a umělá stavba a Nejzdařilejší dopravně-bezpečnostní stavba. V první kategorii titul nejzdařilejší stavby získal projekt modernizace silnice III/31230 z Bílé Vody do Moravského Karlova. Nejzdařilejší velkou opravou úseku silnice je rekonstrukce silnice II. třídy z Jeníkova do Kameniček. Za nejzdařilejší mostní a umělou stavbu komise považuje rozsáhlý projekt optimalizace průjezdného profilu podjezdů pod železniční tratí v České Třebové a nejzdařilejší dopravně-bezpečnostní stavbou se stala úprava křižovatky v Pardubicích – Doubravicích.
Partnery akce jsou Ministerstvo dopravy ČR, Státní fond dopravní infrastruktury, Pardubický kraj, Česká komora autorizovaných inženýrů a techniků, Správa a údržba silnic Pardubického kraje, Dopravní fakulta Jana Pernera Univerzity Pardubice, Krajská hospodářská komora Pardubického kraje, Česká manažerská asociace a Regionální rozvojová agentura Pardubického kraje.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva