Správa železnic a DB Netz vybraly projektanta Krušnohorského tunelu

01.08.2021 22:22

Správa železnic a DB Netz uzavřely smlouvu s dodavatelem na zajištění projektové přípravy přeshraničního úseku vysokorychlostní tratě (VRT) z Prahy do Drážďan.

Správa železnic a DB Netz vybraly projektanta Krušnohorského tunelu
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Projektanti tak v nejbližší době zahájí práce na dokumentaci pro připravovaný Krušnohorský tunel.

Anketa

Koho byste si přáli jako „novou krev“ v Poslanecké sněmovně?

hlasovalo: 14011 lidí

Klíčovou veřejnou zakázku, která bezmála třicetikilometrový Krušnohorský tunel přiblížila dále k samotné realizaci, vyhlásily Správa železnic a DB Netz jako takzvaný společný zadavatel. Pokračuje tak úspěšná mezinárodní spolupráce, jejímž výsledkem bude dokončení tohoto důležitého přeshraničního úseku vysokorychlostních železnic.

Zadávacího řízení se zúčastnily přední evropské společnosti, zabývající se projektováním dopravních staveb. V soutěži uspělo sdružení firem vedené rakouskou společností ILF Consulting Engineers Austria Gmbh, které zpracuje dokumentaci pro územní rozhodnutí na Krušnohorský tunel spojující Heidenau a Ústí nad Labem novou trasou. Na projektu přeshraničního tunelu budou spolupracovat nejen zahraniční experti se zkušenostmi z podobných evropských staveb, ale také odborníci z České republiky. Projektanti zahájí práce na dokumentaci v následujících dnech. Hotovo by mělo být v roce 2024.

Krušnohorský tunel je součástí nové vysokorychlostní tratě Drážďany – Praha. Studie proveditelnosti počítá s jeho využitím pro osobní i nákladní dopravu, což umožní převedení až 150 vlaků přepravujících zboží z údolí řeky Labe. To přispěje ke snížení hlukové zátěže v okolí stávajících tratí. Zprovozněním tunelu zároveň dojde k radikálnímu zkrácení jízdní doby z Ústí nad Labem do Drážďan. Expresní vlaky přepraví cestující na této trase za méně než půl hodinu.

Připravované železnice budou součástí transevropské sítě TEN-T a připojí Českou republiku na stávající systém vysokorychlostních železnic v západní Evropě, který funguje již několik desetiletí. Nové tratě zároveň uvolní kapacitu stávajících tratí, čímž umožní další rozvoj regionální dopravy.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Mgr. Ondřej Kolář byl položen dotaz

návrat Ukrajinců

Je podle vás fér někoho nutit jít válčit, když nechce, a lze takové lidi vůbec nějak motivovat? Jestli někdo před válkou utekl, myslíte, že je něco, co ho přiměje jít válčit? Vždyť není nic cennějšího, než život. A jelikož se válka pro Ukrajinu nevyvíjí vůbec dobře, není třeba řešit, co bude Ukrajin...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vězeňská služba: Pietní vzpomínka k výročí Pražského povstání

20:48 Vězeňská služba: Pietní vzpomínka k výročí Pražského povstání

V rámci oslav výročí Pražského povstání se dnes konal vzpomínkový pietní akt na místě bývalého nacis…