Správa železnic intenzivně postupuje v přípravě vysokorychlostních tratí

22.09.2020 18:00 | Zprávy

Správa železnic v souladu s vládním usnesením z roku 2017 připravuje výstavbu vysokorychlostních tratí (VRT) v České republice. Těsně před dokončením jsou studie proveditelnosti Praha – Brno – Břeclav a Brno – Přerov – Ostrava.

Správa železnic intenzivně postupuje v přípravě vysokorychlostních tratí
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Pilotní úseky – VRT Polabí a VRT Moravská brána – se souběžně zpracovávají ve zrychleném režimu s cílem zahájit jejich výstavbu v roce 2025. Aktuálně se soutěží zpracovatelé dokumentací pro územní řízení. Je zpracována studie proveditelnosti na výstavbu nového železničního spojení mezi Prahou a Drážďany.

„Práce na dokončení studie proveditelnosti Praha – Drážďany nijak nezbrzdilo rozvázání smlouvy s původním zpracovatelem, sdružením firem CEDOP+EGIS. Ihned po schválení studie, které očekávají také naši kolegové z DB Netz, bude následovat pokračování investiční přípravy přeshraniční části stavby mezi Ústím nad Labem a Heidenau i mezi Prahou a Lovosicemi/Litoměřicemi,“ uvedl generální ředitel Jiří Svoboda.

V rámci přípravy nového železničního spojení Prahy a Drážďan už vyhlásila DB Netz AG spolu se Správou železnic veřejnou soutěž na projekční práce ve stupni dokumentace pro vydání rozhodnutí o umístění stavby (DÚR) na samotný Krušnohorský tunel, komplexní pojištění projektu, jeho vedení, a na společnost vykonávající funkci hlavního projektanta. DÚR přeshraničního úseku by měla být zpracována do roku 2024.

DÚR VRT Polabí a Moravská brána

Na základě dílčích výstupů ze studie proveditelnosti bylo v dubnu zahájeno zadávací řízení na DÚR první vysokorychlostní trati v České republice v úseku Praha-Běchovice – Poříčany (VRT Polabí). Pilotní úsek VRT Praha – Brno, který se dostal do této fáze přípravy, začne v železniční stanici Praha-Běchovice a skončí zapojením do stávajících traťových úseků Poříčany – Pečky a Sadská – Nymburk město. Výběr zpracovatele dokumentace je založen na aplikaci metody Best Value Approach/Best Value Procurement (BVA/BVP), která staví do popředí zejména kvalitu plnění, a ne pouze nejnižší nabízenou cenu.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

NATO

Dobrý den, já si také myslím, že je pro nás členství v NATO zásadní, ale jak se postavíte k požadavku, který je prý už schválen, abysme do společné obrany dávali 5% HDP? A když tak neučiníme, můžeme být vyloučeni nebo co se stane? Děkuji Hrubá

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČSÚ: Meziroční růst maloobchodních tržeb zpomalil

20:16 ČSÚ: Meziroční růst maloobchodních tržeb zpomalil

Tržby v maloobchodě se v červenci reálně meziročně zvýšily o 2,5 % a meziměsíčně se snížily o 0,3 %.…