S činností centra se přišlo seznámit celkem 169 žáků základních a středních škol. Jejich dotazy nejvíce směřovaly k právům dětí, s pracovníky centra si děti ověřovaly, na co mají a nemají práva. „Děti obecně bohužel nemají moc povědomí o svých právech. Rádi jsme využili příležitosti je seznámit s Úmluvou o právech dítěte přijatou Valným shromážděním OSN“, dodává k besedám s žáky zástupkyně ředitelky Dětského krizového centra, Mgr. Veronika Andrtová. V diskusích se objevovaly často otázky k non-stop Lince důvěry, kterou Dětské krizové centrum provozuje. „S čím mohu volat, co s problémem linka udělá, mohu volat kvůli kamarádovi, sousedovi, o kterém vím, že má problém, takto zněly nejčastější dotazy dětí“, shrnuje Mgr. Andrtová. Při povídání o týrání a zneužívání dětí, roli OSPODů a Dětského krizového centra se v besedách objevily obavy dětí, zda na základě jedné modřiny, hádky může dítě „sociálka vzít z rodiny“. „Ve skupinkách při diskuzích jsme se setkali s tím, že se děti bojí s problémem svěřit, protože se obávají, že by byly poslány do dětského domova.
Nedovedou si představit, že se jejich problémy dají řešit jinak, bojí se požádat o pomoc, což je velká škoda. Starší děti z gymnázia měly hodně dotazů k vyhroceným rozvodovým sporům rodičů, které mají negativní dopad na děti. Nové a zajímavé pro ně bylo slyšet o komplexní péči, podpoře nejen dítěti, ale i rodičům, rodině. Ptali se zvídavě na roli sociálních pracovníků a psychologů, jak řeší problémy dítěte s jeho rodiči“. Ředitelka Dětského krizového centra, PhDr. Zora Dušková, k včerejšímu Dni otevřených dveří pro školy dodává: „Jsme velice potěšeni zájmem všech učitelů, kteří s dětmi přišli. Zajímali se o možnost navázání spolupráce v rámci prevence na školách, informovali se o možnostech podpory DKC v případě, že bude dítě z jejich školy odbornou pomoc v budoucnu potřebovat“.
Dnes, 20. listopadu 2014, akce otevřených dveří pokračuje a Dětské krizové centrum se těší na návštěvy z řad odborné veřejnosti.
Dětské krizové centrum (dále DKC) je zařízení odborné psychosociální a zdravotnické pomoci zaměřené již od roku 1992 na problematiku dětí týraných, sexuálně zneužívaných, zanedbávaných či jinak ohrožených na zdravém vývoji (syndrom CAN). DKC se zabývá zejména krizovou pomocí, sociálně právní ochranou dětí, diagnostikou a terapií, dále poradenstvím pro rodiče, sanací dysfunkčních rodin; DKC provozuje non-stop Linku důvěry; přispívá k detekci ohrožených dětí; pořádá osvětové, preventivní, edukační akce. Dětské krizové centrum, z.s. pracuje na podporu cílů, které vyplývají z ustanovení Úmluvy o právech dítěte. Pomoc vychází z individuálně určených potřeb klientů při zachování lidské důstojnosti, se zvláštním přihlédnutím k právům a oprávněným zájmům dětí. Poskytované služby jsou bezplatné. Působnost DKC je celorepubliková.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Redakce