Jediným přímo měřitelným dopadem Green Dealu bude chudnutí obyvatel Evropy, upozornil Macek

10.08.2023 16:50 | Monitoring

Evropská unie již několik let vede boj za ochranu životního prostředí. Tzv. Green Deal má zabránit změnám klimatu, především díky zásadnímu omezení produkce CO2, který EU považuje za hlavní příčinu probíhajících změn. Jak však v těchto dnech upozornil místopředseda Svobodných Tomáš Macek, jediným skutečně měřitelným výsledkem této „zelené politiky“ Evropské unie jsou její dopady na ekonomiku a životní úroveň obyvatel starého kontinentu.

Jediným přímo měřitelným dopadem Green Dealu bude chudnutí obyvatel Evropy, upozornil Macek
Foto: Archiv TM
Popisek: Místopředseda Svobodných Tomáš Macek

„Je důležité najít rovnováhu mezi skutečnou ochranou životního prostředí a ekonomickým růstem, ale tak, aby občané nebyli předurčeni k živoření a podniky k likvidaci či úprku na jiné kontinenty, jak se již nyní děje. Právě proto bychom měli Green Deal přejmenovat na "Poor Deal", protože jediným jeho známým a přímo měřitelným efektem bude chudnutí nás, obyvatel Evropy,“ prohlásil Tomáš Macek, místopředseda Svobodných. 
 
Podle jeho slov je jedním z hlavních nástrojů Green Dealu zavedení regulací výroby a spotřeby např. formou emisních povolenek. „Tyto nástroje mají za cíl omezit množství skleníkových plynů, které podniky vypouštějí do atmosféry. Avšak tyto regulace zvyšují náklady na výrobu pro podniky, což vede k vyšším cenám pro spotřebitele. Zvýšené náklady na emisní povolenky zdraží spalovací hmoty, což má za následek vyšší ceny benzínu a nafty. To zvýší náklady na dopravu pro běžné občany a podniky. Navíc může omezit prodej aut s vysokou spotřebou paliva, což může mít negativní dopad na automobilový průmysl,“ dal kroky EU do širších souvislostí. 
 
 
Podle Tomáše Macka navíc regulace zvýší náklady na výstavbu nových domů a bytů, což zvýší ceny nemovitostí. „To mnoha mladým lidem a rodinám s nízkými příjmy znemožní koupit svůj první dům. Navíc může zvýšit náklady na veřejnou dopravu, což může omezit přístup k dopravě pro ty, kteří si nemohou dovolit vlastní auto,“ dodal Macek s tím, že zvýšené náklady na dopravu a výrobu mohou zvýšit ceny potravin, což se pak může negativně projevit především u rodin s nízkými příjmy, které již nyní bojují s vysokými náklady na živobytí.
 
Jak upozornil Macek, velké nebezpečí tkví v omezování těžby, průmyslové výroby a její přesun do Číny a dalších asijských zemí. Tyto kroky mohou totiž vést ke zvýšení nezaměstnanosti v Evropě. „Zatímco Green Deal deklaruje za cíl ochranu životního prostředí a boj proti změnám klimatu, je důležité zdůraznit jeho skutečně známé a měřitelné dopady, tedy dopady ekonomické,“ dodal Macek. 
 
 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Karel Výborný

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Tomu věří neúspěšní. Plukovník rozebral dezinfo. A na koho cílí

21:50 Tomu věří neúspěšní. Plukovník rozebral dezinfo. A na koho cílí

Plukovník Ivo Zelinka byl hostem podcastu Čestmíra Strakatého. A řeč byla o ruské válečné propagandě…