Ošklivá četba pro „vítače“. No-go zóny, mladí teroristé, desítky tisíc džíhádistů. Evropský parlament přiznal realitu

14.12.2018 14:41 | Zprávy

Evropský parlament 12. prosince odsouhlasil Závěry a doporučení Zvláštního výboru pro terorismus. Tento text není ani tak zajímavý tím, na čem se Evropský parlament dohodl a co doporučil Evropské radě a Komisi, ale hlavně tím, co již uznal za dané skutečnosti a co to znamená pro argumenty tzv. vítačů.

Ošklivá četba pro „vítače“. No-go zóny, mladí teroristé, desítky tisíc džíhádistů. Evropský parlament přiznal realitu
Foto: Youtube
Popisek: Teroristický útok ve francouzském Nice

Text Závěrů a doporučení rozhodně není stručný. V elektronické formě má 58 stran, přičemž zdůvodnění se táhnou od písmena A až k označení FK, a doporučení je, včetně zmocnění předsedy dokument předat, 228.

První formulace, u které může čtenář zpozornět, je tato: „Hrozba terorismu v posledních letech vzrostla a rychle se vyvíjí; teroristické útoky nás všechny hluboce zasahují a vyžádaly si život a zranění mnoha nevinných lidí.“ Zde Evropský parlament uznává, že terorismus není jen okrajovou záležitostí „několika vyšinutých individuí“, nýbrž něčím, co společnosti v Evropě hluboce zasahuje.

Dalším uznáním je toto: „EU a členské státy dosáhly v potírání těchto hrozeb určitého pokroku, dochází k němu však spíše pod tlakem událostí než prostřednictvím iniciativních opatření, a jeho míra není ve všech členských státech stejná.“ Jinými slovy, europarlament uznává, že reakce na terorismus nebyla ideální, nebyla plánovaná, státy i EU nebyly připraveny a také, že některé státy zřejmě nedělaly v tomto ohledu dostatek.

Další „uznání chyby“, jak se dá text vykládat, se nachází v této formulaci: „Národní bezpečnost je sice podle ustanovení čl. 4 odst. 2 SEU a článku 73 Smlouvy o fungování Evropské unie (dále jen SFEU) výlučnou odpovědností členských států, ale podle čl. 4 odst. 3 a článku 42 SFEU si Unie a členské státy navzájem pomáhají při plnění úkolů vyplývajících ze Smluv; národní bezpečnost je stále více závislá na svém širším evropském rozměru; národní bezpečnost není definována v žádném právním aktu EU, a ponechává tak členským státům velký prostor pro uvážení.“ Tato formulace nejmenuje žádné státy, co se z ní ale dá odvodit, je, že tento „velký prostor pro uvážení“ a neexistence definice národní bezpečnosti může vést k ohrožení států EU jinými státy kvůli jejich „uvážení“. Které státy to jsou, je necháno na úvaze čtenáře.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: kas

Tomio Okamura byl položen dotaz

Když nepřijmeme emisní povolenky, co to pro nás bude znamenat?

Nevěřím tomu, že by to EU nechala jen tak. A co uděláte pro zrušení Green Dealu? Je to vůbec reálné? Někteří tvrdí, že jsou to jen plané sliby. Lze vám věřit, že ho zrušíte, jak jste slibovali?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Přes protikorupční NABU vládne Západ Ukrajině. Profesor otevřeně

19:39 Přes protikorupční NABU vládne Západ Ukrajině. Profesor otevřeně

Ukrajinský protikorupční úřad NABU byl od svého vzniku úzce propojen se Spojenými státy a FBI, tvrdí…