Pohrdá šéf ÚOHS Rafaj soudem? Zaznívá

18.07.2019 12:47

Jeho úřad (ÚOHS) má dohlížet na férové podmínky při tendrech a hlídat dodržování zákona o zadávání veřejných zakázek. Sám Rafaj se ale postavil nad zákon i pravomocné soudní rozsudky. Jinak podle oslovených právníků nelze nazvat jeho konání v posledních týdnech a měsících.

Pohrdá šéf ÚOHS Rafaj soudem? Zaznívá
Foto: reprofoto: vysílání ČT24
Popisek: Předseda ÚOHS Petr Rafaj.

Krajský soud v Brně 15. května pravomocně rozhodl, že se předseda ÚOHS má znovu a řádně zabývat námitkami Kapsche proti mýtnému tendru. Každý řádný občan nebo firma co nejrychleji naplní soudní rozsudek, aby se nevystavovali dalšímu postihu a nenarušovali právní stát. Rafajův úřad využil možnost podat proti rozsudku krajského soudu kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu (NSS), ale ta nemá – jak ví každý student práv – odkladný účinek na rozsudek samotný. 

Předseda ÚOHS požádal NSS spolu s kasací o takzvaný odklad vykonatelnosti rozsudku, ale tomu soudci vysoké instance nevyhověli s tím, že má předseda ÚOHS rozsudek zrealizovat. Co na to Rafaj? Rozhodl se, že pranic nezáleží na mínění soudců, a vykonatelnost si stejně odložil. Zahájil totiž řízení o námitkách Kapsche, ale okamžitě ho přerušil do doby, než se NSS vypořádá s jeho kasační stížností. 

Maření spravedlnosti? Pohrdání soudy? Jak dlouho v tom může Rafaj pokračovat. Zatím to nejvíce vyhovuje ministru dopravy Kremlíkovi, který neustále opakuje, že se s výběrovým řízením nic nového neděje a že normálně vše pokračuje beze změn.

Ostře Rafaje nedávno kritizoval nedávno také místopředseda sociálních demokratů Ondřej Veselý. „Dva miliony korun v hotovosti nejasného původu, které u pana Rafaje našli policisté. Zaměstnávání příbuzných. Kontroverzní rozhodnutí antimonopolního úřadu v případě mýta nebo opakované rušení zakázek na nákup policejních aut,“ vypočítal pro iROZHLAS.cz. „Už jen to vyvolává otazníky, zda je šéf ÚOHS na svém místě.“

Stát by neměl spoléhat na obstrukce ÚHOSu a měl by řešit, jak vybírat mýto od příštího roku. Podle některých by se paradoxně mohl ocitnout v lepší situaci, než je dnes. Stát totiž vlastní a ovládá plně funkční mýtný systém, do nějž investoval miliardové prostředky a jehož současná hodnota se stále pohybuje v řádech miliard korun. Požadavky na jeho rozšíření o silnice první třídy se ukázaly jako spíše účelový požadavek byznysových skupin v pozadí tendru. Stát ani kraje dnes zpoplatnění silnic první třídy nechtějí a v požadavcích výběrového řízení byl tudíž zcela zbytečně. Pokud ovšem neměl hned od začátku zcela záměrně znevýhodnit jednoho z uchazečů o veřejnou zakázku. Kdyby došlo k zákazu plnění ze smlouvy se společností Czech Toll/Sky Toll, stát může více než 10 let dále využívat svůj současný mýtný systém a nevyhazovat ho do šrotu.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: red

Andrej Babiš byl položen dotaz

dobrý den, sdělte prosím, jak to bylo:

viz: https://aeronet.cz/news/sok-pred-vanoci-vsechno-je-jinak-podle-dokumentu-hlasovala-pro-globalni-kompakt-cela-ceska-vlada-nikdo-se-nezdrzel-hlasovani-a-nikdo-nebyl-proti-ministr-zahranici-tomas-petricek-rekl/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zákaz Orbána v Bruselu neprošel. Konference NatCon pokračuje. Nový vývoj

16:50 Zákaz Orbána v Bruselu neprošel. Konference NatCon pokračuje. Nový vývoj

V Bruselu se začátkem týdne konala Konference o národním konzervatismu (NatCon), tu se bruselské úřa…