Vadí vám, že se Jaromír Jágr nechce nechat naočkovat proti covidu-19, protože prý má dostatek protilátek?Anketa
Uvedený zábor se využívá při pronájmu konkrétního místa, zdali by pak řidiči měli vždy své privátní místo, a tím jistotu, že zaparkují, už však Antoš nerozvádí.
Co naopak rozvádí, je aplikace jeho výpočtu ročního parkovného na parkovacím místě o ploše 15,5 m2. Parkování by podle něj stálo 182,5 tisíce. Jak však k takové částce došel, bylo zprvu nejisté, výpočet, který přiložil, totiž příliš neodpovídá, a pokud tak Antoš špatně neroznásobil uvedená čísla, pak zřejmě pro řidiče ještě připojil nějakou nezmíněnou slevu. „Kolik by mělo stát parkovací místo ve vnitřních částech města? 12,5 m2 x 50 Kč x 365 dní = 182,5 tisíce,“ počítal proevropský aktivista. Jeho výpočet však vychází správně až na 228 125 korun za parkovné ročně.
Později v diskusi Antoš rozvedl, že si nakonec 50 Kč rozmyslel a aplikoval 40 Kč. „Každé parkování na ulici v širším centru někoho omezuje. Téměř v každé ulici by mohlo být něco veřejnosti užitečnějšího než 90 % času odložené osobní auto,“ rozvinul také.
Vybral jsem si ve skutečnosti 40, 50 je překlep. Každé parkování na ulici v širším centru někoho omezuje. Téměř v každé ulici by mohlo být něco veřejnosti užitečnějšího než 90% času odložené osobní auto.
— David Antoš ?? (@jilm) June 18, 2021
Antoš tvrdí, že by při takto nastavené ceně za parkování „přestala být dotována menšina v autech“. „To by byla cena, po které by chodci, cyklisti a cestující MHD přestali dotovat menšinu v autech. Také by to narovnalo ekonomiku sdílení aut, které logicky mají být levnější,“ napsal.
Kolik by mělo stát parkovací místo ve vnitřních částech města? 12,5m2 "x 50 Kc x 365 dní = 182,5 tisíc.
— David Antoš ?? (@jilm) June 18, 2021
To by byla cena, pro které by chodci, cyklisti a cestující MHD přestali dotovat menšinu v autech. Také by to narovnalo ekonomiku sdílení aut, které logicky mají být levnější. pic.twitter.com/mJGctdPCr4
Jaké „dotování menšiny v autech“ má na mysli, však již neprozradil.
Problém by ale nakonec dopadl i na uživatele sdíleních aut, kol či koloběžek, byť si Antoš myslí, že by to fungovalo dobře.
Věci si všiml i marketingový expert Jakub Horák, ten se nad věcí také podivoval. V diskusi pak prozradil, že podle něj je aktuální využití ulic smysluplné.
Ceny za parkování pro rezidenty se aktuálně v Praze liší podle městských částí, obyvatelé si mohou vybrat i mezi variantou, že zakoupí oprávnění pro parkování v celé městské části, které je sice dražší, ale mají poté větší jistotu, že zaparkují, anebo jen v jedné z oblastí, kde rezident bydlí.
O zdražení parkovného pro mnohé obyvatele Prahy uvažuje už i vedení současného magistrátu. Šéfa pražského zastupitelského klubu Pirátů Viktor Mahrik v tomto týdnu oznámil, že by se měla roční cena za rezidenční parkování v městských zónách zdvojnásobit. Podle šéfa klubu Pirátů v Praze panuje „parkovací socialismus“.
MUDr. Zdeněk Hřib
Kromě parkovného pražští řidiči s hrůzou vyhlížejí i další plány aktuálního vedení města, pražští zastupitelé totiž nedávno ve svém klimatickém plánu rozhodli o budoucím zavedení mýta při vjezdu do centrální části Prahy. To by podle opozice mohlo obyvatele z dalších částí Prahy vyjít až na 18 tisíc korun ročně. Vedení města zatím určení výše mýtného odmítá, jelikož mu zatím v zavedení mýta brání legislativa.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: rak