Šéf maturit v televizi: Ted už nebude tak snadné tu zkoušku složit

20.05.2013 20:58 | Zprávy

Zavést státní maturity rozhodně mělo smysl. Myslí si to alespoň ředitel společnosti CERMAT, která má maturity na starosti. Tento typ zkoušky totiž přináší řadu užitečných informací. Maturita by se podle jeho názoru mněla ještě ztížit a to zavedením dalších otevřených otázek, které zabrání hádání, Vyjádřil se také k podvodům a opisování, jež se podařilo letos odhalit.

Šéf maturit v televizi: Ted už nebude tak snadné tu zkoušku složit
Foto: Hans Štembera
Popisek: Studenti, ilustrační foto

Letošní výsledky státních maturit ukázaly, že studenti „plavou“ především v matematice. Při zkoušce dospělosti v matematice pohořel každý pátý. Ředitel společnosti CERMAT, která má organizaci maturit na starosti, Jiří Zíká v pondělním Hyde Parku České televize tyto výsledky zhodnotil. Vyjádřil se také k podezřením, že studenti na několika školách při vyplňování testů podváděli. Stihne je kvůli tomu trest?

Problém nepředvídatelnosti

„Průběh státních maturit lze hodnotit vcelku kladně, protože se nestal žádný bezpečnostní incident, prohlásil hned v úvodu pořadu ředitel CERMATu. Dodal ovšem, že se v příštích letech možná bude měnit obtížnost maturity, v českém jazyce by se napříště měly objevit otevřené úlohy, které prakticky znemožňují hádání. Stane se tak v roce 2015. V testu z matematiky se pak v témže roce objeví větší počet otevřených úloh než dnes, takže i test z matematiky bude obtížnější. V budoucnu by podle Zíky nebylo špatné, kdyby se na přípravě maturit podílely i vysoké školy, aby později byly ochotny akceptovat výsledek u maturit jako jedno jedno z nosných kritérií pro přijetí k dalšímu studiu.

Zíka však vidí určitou slabinu v novém systému maturit a ti v jeho častých změnách. Zkušenosti z posledních tří let ukázaly, že studenti nevědí, co je čeká další rok u jejich vlastní maturity. Přesto mělo podle ředitele smysl státní maturity zavést a to jako nástroj, jenž přinese řadu srovnatelných informací. Výsledky např. ukazují, jak se v úspěšnosti liší kraj od kraje. Podrobné informace o tom, jak jsou na tom žáci, dostávají i učitelé z jednotlivých tříd.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: mp

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

Vedení sněmovny

Kritizujete, že nemáte ve vedení svého zástupce, že je to nedemokratické a nespravedlivé. V čem přesně? Často také tvrdíte, že vám nejde o funkce, proč je pro vás tedy tak důležité mít místopředsedu sněmovny? Není spíš dobře, že se budoucí vláda rozhodla snížit jejich počet? Na co potřebujeme několi...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Gumácký výklad ústavy. Vy důvěru vládě nedáváte, objasňuje Holec prezidentovi

21:02 Gumácký výklad ústavy. Vy důvěru vládě nedáváte, objasňuje Holec prezidentovi

Petr Holec se pustil do prezidenta Petra Pavla kvůli jeho výtkám k programu vlády. Prezident se podl…