Voliči si mohou přečíst volební letáky, povídat si s kandidáty a zhlédnout nejen na sociálních sítích celou řadu předvolebních videí. V jednom z nich se představuje Andrej Babiš (ANO) s podivnou blábolící postavičkou, v jiném se Lubomír Zaorálek (ČSSD) rozpovídal o tom, co se naučil od svého tatínka. Předseda strany Svoboda a přímá demokracie Tomio Okamura zvolil trochu netradiční způsob, jak přiblížit své cíle voličům.
Nechal pro ně vytvořit specifickou verzi hry „Člověče, nezlob se“. Podle pátečních Lidových novin na některých políčcích této hry najdeme zvláštní popisky. „Trefa! Tomio vyhrál volby, pivo zlevnilo a platy šly všem nahoru,“ stojí u jednoho z políček. „Jejda. V posteli jsi našel deset znepřátelených uprchlíků. Vrať se do domečku,“ říká jiná popiska.
Má ale taková hra šanci oslovit voliče? Alžběta Králová z Institutu politického marketingu má za to, že ano. „Ačkoli se Okamurova rasistická verze populárního Člověče, nezlob se! zdá na první pohled části společnosti bizarní, voliče SPD rozhodně má šanci oslovit,“ upozorňuje Králová, která má zkušenosti s volebními kampaněmi v Česku i v USA.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp