Před čtrnácti lety ustoupil tlaku železničářů tehdejší předseda vlády Václav Klaus, nyní mu čelí jeho nástupce v čele ODS Petr Nečas. Nynější premiér pocítil sílu odborů v podobě celodenní stávky. „Ukázalo se, že odborové sdružení železničářů spolu s federací strojvůdců je schopné zastavit železniční dopravu v celé republice. Ztichnutí železnic ale nebylo samoúčelné, ukázali jsme, že jsme schopni hájit zájmy svých členů," říká v rozhovoru pro deník předseda OSŽ Jaroslav Pejša.
Podle předáka jsou tyto zájmy shodné se zájmy velké většiny občanů. „Konkrétně na železnici je to otázka důchodové reformy, možnosti odcházet do penze daleko dříve než v 67 letech, což je z provozního hlediska nesmysl," tvrdí Pejša. Železničářům jde ale i o benefity, které mají být zlikvidovány. A také o financování veřejné dopravy, protože ministr financí Miroslav Kalousek chtěl sebrat dotace na regionální železniční dopravu.
Ministři už vidí, že se budeme bránit a stávkovat
Podle předáka teď vláda už poznala, že s odbory musí počítat. „Ministři vidí, že nebudou-li s námi ochotni konstruktivně jednat, budeme se prostě bránit a stávkovat. Oni do poslední chvíle nevěřili, že k tomu přistoupíme," podotýká Pejša, podle něhož nebude stávek zapotřebí, pokud dojde k přijatelné dohodě.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jih