„Profláknutím“ se rozumí již zaužívaná česká malverzace miliardových vlastních i evropských dotačních podpůrných titulů obskurními mocenskými politickými, vládními i nevládními, korporáty.
Koncepčním Programem rozvoje venkova 2014-2020 (PRV) by se konečně mohli dočkat občané, ale samozřejmě také praktikující zemědělci, realizace strategických public goods, potravinové bezpečnosti i konkurenceschopnosti (food security). Mohlo by konečně dojít na uplatnění Nařízení Rady EU 1782/2003 a „Národní RIS 3 strategie“ (Research and Innovation for Smart Specialization). Přípravou Programu na základě Usnesení vlády č. 809 z roku 2013 se zabývá pověřené MŠMT, bude však na „politické vůli“, zda se jeho plnění stane deklarovanou vládní prioritou (info MŠMT 2014).
České mocenské politické vládní i nevládní české korporáty „řeší“ bez úspěchu agrární, rurální, potravinovou i environmentální krizi ke škodě nás i budoucích již celých dvacet pět let. Děje se tak za utlačování pravdy, nezávislého práva, spravedlnosti i zásad demokracie . Jsou bagatelizovány nejen zkušenosti civilizovaných společností, ale jsou ignorovány koncepční pokusy odborné veřejnosti o účinný management zdola. Politicky mocenská fašizace správy státu potlačuje občanské aktivity laické, ale i odborné veřejnosti, dožadující se responzibility mocných oligarchů, kteří se svými rozhodovacími centry separovali od problémů národní periferie.
Voličům a ostatnímu lidu, ale i Bruselu se lže, ale dál se jezdí bezostyšně loudit o dotace pro ty nepravé. Evropské dotace určené na rozvoj venkova šly v letech 2010 až 2013 kvůli špatně nastaveným pravidlům ministerstva zemědělství i na projekty, které k těmto účelům nesloužily. Například z peněz na naučné stezky příjemci dotací v neúměrné míře stavěli další stavby jako rozhledny či altány, nebo velká část kontrolovaných dotovaných kotelen na biomasu byla v rodinných domech, i když měly sloužit k podpoře podnikání. Vyplývá to z výsledků prověrky Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ), o kterých dnes ČTK informovala mluvčí kontrolorů Olga Málková. Poněkud rozpačitě proto byla sedláky přijata ministrova argumentace o „spekulativních vlastnících“, kteří se dle jeho názoru snaží získat dotace a berou půdu těm, co na ní hospodaří, ale nevlastní ji (ing. Šebek, ASZ ČR). Prebendamio zkorumpované zastupitelské instituce neplní svoje funkce, nezabývají se účinnými fiskálními kontrolami správy státu, nálezy a stanovisky NKÚ.
Kdo odpovídá za navigaci státu a životodárného agrárního sektoru ?
Je na nás, na občanech, kdy právem občanské odpovědnosti vezmeme na vědomí názor, že limitace myšlenek ostatních a nenaslouchání je diagnozou“nemocného způsobu rozhodování“ (Hodač, Lacina, Strejček, MU Brno, duben 2014) a kdy se v zájmu vlastním i našich potomků vzepřeme nejen „systémovému zbytnění a nemocným způsobům rozhodování“, ale i obskurnímu porušování zásad „nelhat, nekrást a nebát se“.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV