Jindřich Berounský: Šéf Drážní inspekce se usvědčil z nekompetentnosti

28.11.2022 20:22 | Komentář

U šéfa Drážní inspekce (DI) Jana Kučery je evidentní, že na prvním místě jsou pro něj média. To by nebylo špatně, kdyby poskytoval fundované a nikoliv předčasné informace k železničním nehodám se svými domněnkami a vlastními úsudky, které se nakonec nepotvrdily. V souvislosti s uplynuvším rokem od tragického pádu kabinky lanové dráhy na Ještěd dokonce přišel 31. října se zajímavými zjištěními, která teď do vzniku závěrečné zprávy nemůže prozradit. To škodí instituci, která je i podle evropské legislativy klíčovou pro bezpečnost na železnici a inspekčním orgánem pro vyšetřování nehod a mimořádných událostí a které bulvární styl rozhodně nepřispívá k její prestiži.

Jindřich Berounský: Šéf Drážní inspekce se usvědčil z nekompetentnosti
Foto: Jan Rychetský
Popisek: Na železnici

Jan Kučera rád spolupracuje se zpravodajským webem (zaměřeným na dopravu), který má díky tomu informační náskok a bezprostřední informace o mimořádných událostech. Na tomto webu se Jan Kučera rád pouští do diskusí a ponechme stranou, zda je to vhodné. Ale když už tak činí, bylo dobře, kdyby neprezentoval nepravdivé, neúplné a zkreslené informace. Tentokráte se střelil do vlastní nohy v diskusi k vykolejení manipulačního nákladního vlaku ve stanici Praha – Horní Počernice 14. 11. 2022. Jeden z diskutérů se podivoval nad tím, že vypadnutí jednoho vozu DI šetřit bude a kompletní shoření motoráku (KŽC, Arriva) však nikoli a že to považuje za divnou logiku.

Jan Kučera uvedl: „Já se s Vámi do této diskuze pouštět nebudu; to, co má či nemá šetřit DI, neurčují anonymní uživatelé na webech v diskuzích, ale naše vnitřní pravidla, které jsme si po pečlivé úvaze stanovili. Povinnost šetřit má DI dánu pouze na vážné nehody na dráze železniční (vyjma metra); požár NIKDY vážnou nehodou nebude (ať už si kdokoliv píše cokoliv jiného a hledá v tom senzace). Víc k tomu už nemám.“

Na otázku diskutujícího „Proč požár nikdy nebude vážnou nehodou? Co kdyby k němu došlo třeba v tunelu?“ Jan Kučera odpověděl: „Protože definice vážné nehody: „Vážnou nehodou je nehoda způsobená SRÁŽKOU nebo VYKOLEJENÍM drážních vozidel, jejímž následkem je ….“

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

Střet zájmů

Mám dva dotazy. Jeden, proč je vlastně takový problém sdělit, jak chce Babiš vyřešit střet zájmů teď? Jestli to hodlá udělat pak, proč ne rovnou? Víte to? A druhý dotaz, máte v plánu ten zákon o střetu zájmů nějak měnit až budete ve vládě? PS: Já třeba nevidím problém v tom, že prezident chce, aby B...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Weigl: Americká Národní bezpečnostní strategie - USA v multipolárním světě

9:44 Jiří Weigl: Americká Národní bezpečnostní strategie - USA v multipolárním světě

V našich médiích proběhly v posledních dnech zmínky o právě zveřejněné nové Národní bezpečnostní str…