Na druhou stranu, už dlouho mě nic tak nerozesmálo a smích léčí. Ministerstvo zahraničních věcí, jak jinak, za peníze daňových poplatníků pořídilo klip o partičce mladých lidí, kteří řeší kdesi u vody svou aktuálně nevábnou budoucnost. Jako jediná má v tomto ohledu jasno, mladá dívenka jménem Magda, která půjde pracovat do Bruselu. Výše nájmu není důležitá, protože bude brát pořádný balík. Do Česka se za přáteli vracet nehodlá, na to bude mít v belgické metropoli hodně práce. Nicméně, ještě předtím, než skočí do vody, řekne jednomu z kamarádů, že za ní může přijet. Takže happy end…
Pokud jsem to dobře pochopil, prostřednictvím klipu jsme měli nabýt poznání, že především mladá generace si nemusí lámat nad budoucností hlavu, Evropská unie vše zařídí. Proto nelze vyloučit, že tvůrce pozoruhodného umělecko-propagandistického díla bude nominován na nějakou cenu, třeba rovnou na Českého lva, kterou nejspíše dostane. Neboť, co potřebujeme v dnešních časech klidu, hojnosti a prosperity více, než agitku, která nás vrací do časů proletářského internacionalismu. Vítejme zpět v době, kdy jsme byli pevnou součástí Rady vzájemné hospodářské pomoci (RVHP), místo Bruselu se ovšem jezdily stavět za slušné peníze, do Sovětského svazu například plynovody. Přece jen, tehdejší socialistický tábor neměl, na rozdíl od toho dnešního, miliardy peněz na vydržování armády úředníků a různých specialistů na nic, vydělávat bony tak směla pouze kvalifikovaná dělnická třída. O to více se divím, že ještě nikoho z marketérů EU nenapadlo „opajcovat“ sovětský slogan, který by v dnešní podobě mohl vyznít ve smyslu: Evropská unie, místo, kde zítra již znamená včera.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV