Petice proti vedení mezinárodního železničního koridoru středem obcí dolního Poberouní

15.12.2015 21:08

V roce 2014 proběhlo v městě Černošice dvojí měření hluku vznikajícího z provozu na železniční trati. Obě měření nezávisle na sobě prokázala, že hluk z provozu tratě je v denní době na horní hranici dovoleného zatížení 70dB a v noční době povolenou normu překračuje o 3,7 dB. Tímto je porušován zákon č.258/2000 Sb. o ochraně veřejného zdraví a porušení ust.§ 30 odstavce 1 tohoto zákona.

Petice proti vedení mezinárodního železničního koridoru středem obcí dolního Poberouní
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vlak

Z porovnání grafikonů vlaků je pravděpodobné, že toto porušování zákona neustále trvá. Uvedené limity jsou platné v rámci tzv. staré hlukové zátěže. Pro novou stavbu by měly platit limity tzv. nové hlukové zátěže, které jsou o 15dB přísnější a to 55dB pro den a 50dB pro noc mimo ochranné pásmo dráhy.

Máme za to, že již takto nadlimitně zatížené území není možné zatížit dalším zvýšením počtu vlaků, případně vyšší rychlostí, což představuje další hlukové zatížení. Nárůst počtu průjezdů vlaků v roce 2020 se podle materiálu SŽDC předpokládá až na 280 a zvýšení povolené rychlosti na 120km/h.

Z rozsudku Nejvyššího správního soudu 1 As 135/2011 z 30.1.2012 mj. vyplývá, že stavba nesmí být bez dalšího automaticky umístěna do území, které je již za stávajícího stavu nadlimitně zatíženo. Jiná ochrana proti hluku než vysoké betonové bariery zatím v ČR nejsou a tím bychom nechali rozdělit naše města na dvě poloviny a značně znehodnotili vzhled našich obcí. Zavádět dopravu do středu měst je taková chyba jako zavedení dálnice do středu Prahy a magistrálou protnout Václavské náměstí.

Z těchto důvodů považujeme za nutné bránit se připravované stavbě Optimalizace žel. tratě Praha - Beroun. Je nutné tuto trať zachovat pro obslužnost obyvatel a pro koridor na Německo najít jinou trasu, která nebude na úkor zdraví obyvatel žijících v okolí trati. Naši předkové tuto trať vybudovali pro svojí obsluhu a ne pro nákladní dopravu se sousedním státem. Važme si krásného a pro rekreaci hezkého prostředí a nenechme si ho kazit. Musíme vyvinout tlak na čelní představitele státu pro hledání nové trasy koridoru železniční dopravy v zájmu ochrany zdraví obyvatel a zachování přírodního bohatství v údolí řeky Berounky. Čím nás bude víc, tím větší tlak můžeme uplatnit.

Jakmile dovolíme připravovanou stavbu Optimalizace trati Praha - Beroun, tak novou trasu nákladní a rychlíkové dopravy 50 let nebude nikdo řešit. Zbytek našeho života a život našich dětí bude obtěžován nadměrným hlukem a naše zdraví a ráz krajiny bude zničen. Musíme se bránit třeba i soudně.

Žádáme Vás všechny, kdo máte zájem zachovat naší přírodu v údolí řeky Berounky a nenechat si nadměrným hlukem ničit zdraví, přidejte se k nám a potvrďte svým podpisem souhlas s touto peticí.

Komu bude petice předána: Ministerstvo životního prostředí, Ministerstvo dopravy, SŽDC, KHS, předseda vlády

Petici můžete podepsat ZDE.

 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zbyněk Fiala: Benzinová auta ochromila nadvýroba

13:57 Zbyněk Fiala: Benzinová auta ochromila nadvýroba

Čínský automobilový průmysl narazil na odbytovou bariéru spalovacích motorů. V největších čínských m…