Z porovnání grafikonů vlaků je pravděpodobné, že toto porušování zákona neustále trvá. Uvedené limity jsou platné v rámci tzv. staré hlukové zátěže. Pro novou stavbu by měly platit limity tzv. nové hlukové zátěže, které jsou o 15dB přísnější a to 55dB pro den a 50dB pro noc mimo ochranné pásmo dráhy.
Máme za to, že již takto nadlimitně zatížené území není možné zatížit dalším zvýšením počtu vlaků, případně vyšší rychlostí, což představuje další hlukové zatížení. Nárůst počtu průjezdů vlaků v roce 2020 se podle materiálu SŽDC předpokládá až na 280 a zvýšení povolené rychlosti na 120km/h.
Z rozsudku Nejvyššího správního soudu 1 As 135/2011 z 30.1.2012 mj. vyplývá, že stavba nesmí být bez dalšího automaticky umístěna do území, které je již za stávajícího stavu nadlimitně zatíženo. Jiná ochrana proti hluku než vysoké betonové bariery zatím v ČR nejsou a tím bychom nechali rozdělit naše města na dvě poloviny a značně znehodnotili vzhled našich obcí. Zavádět dopravu do středu měst je taková chyba jako zavedení dálnice do středu Prahy a magistrálou protnout Václavské náměstí.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV