Robert Břešťan: Křetínský, Soukup i Penta. Na trhu ekonomických týdeníků bude brzy o dost těsněji

10.12.2015 8:35

Původní i noví majitelé vydavatelských domů chystají nové projekty na poli ekonomické žurnalistiky. Vzniknout mají hned tři nové tištěné ekonomické týdeníky.

Robert Břešťan: Křetínský, Soukup i Penta. Na trhu ekonomických týdeníků bude brzy o dost těsněji
Foto: Hans Štembera
Popisek: Noviny, ilustrační foto

Miliardář Daniel Křetínský měl dlouhodobě zájem odkoupit od podnikatele Františka Savova, který je v ČR stíhán kvůli krácení daní a toho času sídlí v Londýně, jeho vydavatelství Mladá fronta včetně deníku E 15 a ekonomického týdeníku Euro.

Mnohaměsíční přerušovaná jednání vyústila v dohodu, již nyní posuzuje Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Firma Gloomer patřící Křetínskému kupuje vydavatelství Mladá fronta, k detailům transakce se ani jedna ze stran nechce vyjadřovat. Podle informací HlídacíPes.org ale týdeník Euro součástí prodeje není.

Rozvojové projekty máme

Daniel Křetínský i proto chystá podle dostupných informací vlastní projekt ekonomického týdeníku, pro nějž už poptává redakční tým. HlídacíPes.org mluvil se několika redaktory, kteří již pro nový projekt absolvovali pracovní pohovor. S ohledem na působení v jiných redakcích ale nechtějí zveřejnit svou totožnost.

„K rozvojovým projektům se nebudeme vyjadřovat. Nemůžu říct ani ne, ani ano,“ odpovídá na dotaz po novém projektu ředitel komunikace EPH Daniel Častvaj.

Nový časopis by měl vzniknout i na základě vydavatelství Tablet Media, jež převzala investiční společnost Penta. Svou tištěnou podobu by měl dost týdeník Dotyk, pravděpodobně společně s dalším dosud tabletovým magazínem Dotyk Byznys .

„Zvažujeme všechny možnosti a print je jednou z nich,“ říká ředitelka redakcí Tablet Media Eva Hanáková. Podle údajů Tablet Media jen časopis Byznys Dotyk (poprvé vyšel před rokem, 1. prosince 2014)  čte týdně v elektronických zařízeních 14 000 lidí.

“Čísla o čtenosti Dotyk Byznys ukazují, že stávající byznysové tituly na českém trhu ještě zcela nevyužily svůj potenciál. Je zřejmé, že Češi mají zájem o ekonomické informace,” říká Eva Hanáková.

Lehčí ekonomické čtení

Svůj projekt ekonomického týdeníku připravuje i vydavatelství Empresa Media Jaromíra Soukupa. Veřejně to na Czech Internet Forum letos v říjnu zmínil ekonomický novinář Miroslav Motejlek.

„Možná se na tom budeme podílet, spolupracovat nebo spoluvlastnit, jsme ve stadiu diskuse na toto téma,“ řekl tehdy Motejlek. „Je to v běhu, pracuje se na tom,“ říká dnes Miroslav Motejlek.

„Pokračujeme v přípravě, dostává to konkrétní obrysy,“ byl stručný i generální ředitel vydavatelství Empresa Media Daniel Köpl.

Informace z vydavatelství naznačují, že by mělo jít spíše svého druhu o „ekonomický bulvár“, odlehčenější způsob psaní a byznysové „drby“. Šéfredaktorem by mel být Ondřej Fér. Ten už do vydavatelství nastoupil, zatím na pozici editora ekonomické rubriky časopisu Týden.

Na trhu nyní působí dva zavedené ekonomické týdeníky – Ekonom a Euro. Prodaný náklad (zahrnující pultový prodej, předplatné i tzv. ostatní prodej) se podle oficiálně prezentovaných dat společnosti ABC pohybuje kolem 14 000 kusů v případě Ekonomu a 18 000 u týdeníku Euro.

Psáno pro HlidaciPes.org, Ústav nezávislé žurnalistiky.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Libor Turek, Ph.D. byl položen dotaz

Srovnání

Dobrý den, pane poslanče, nejsem si jistý, zda se od vás dočkám upřímné odpovědi, ale prosím o ni. Fiala tvrdí, jak jsme super, že hrajeme první ligu, a že se srovnáváme s těmi nejlepšími. Má podle vás pravdu nebo, což si myslím já, z nás dělá premiér blázny? V čem přesně se můžeme srovnávat s těmi ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Paroubek: Proč se k tomu snižují?

15:57 Jiří Paroubek: Proč se k tomu snižují?

Když jsem si o víkendu přečetl některé články v denním tisku, věnované osvobození republiky před 79 …