Nelepší se to. Červencová data ČSÚ potvrzují pokračování poklesu české průmyslové výroby, meziročně je to o 1,9 procenta. Když se podíváme na srpnovou makroekonomickou predikci Ministerstva financí, čekají tam letos hospodářský růst o 1,1 procenta. To tedy bude mít česká ekonomika opravdu co dělat. Snad aby od září vypálila jako atlet v olympijském finále na stovku… (ZDE a ZDE)
Německé předpovědi jsou realističtější, rok skončí poklesem. A nejbližší sprint bude spíš opačným směrem, útěk před hrozící katastrofou. Bude Volkswagen opravdu propouštět? Podle vedení má už jen rok nebo dva na to, aby obrátil nebezpečný trend, kdy tržby jsou menší než výdaje. Investice do elektromobility jsou astronomické, ale bez odpovídajících tržeb to opravdu dlouho nejde.
Vzhledem k těsnému spojení s Českem (přímo pupeční šňůrou mezi matkou a dcerou) proto v uších duní velmi aktuální otázka – dolehne to i na nás?? Co to udělá s českou Škodou a jejími dodavateli?
Hlavním problémem VW je špatný odbyt elektrických automobilů, který narazil na loňský konec státních podpor. V prvních osmi měsících letošního roku se tam prodej osobních automobilů s čistě elektrickým pohonem snížil o 32 procent na 241 900 vozů. V samotném srpnu se meziročně propadl dokonce o 69 procent na 27 020 vozů, vyplývá z údajů německého svazu automobilového průmyslu VDA, čtu na iDnes.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV