Bubeníček (KSČM): Dokončení stavby dálnice D8 dostalo zelenou

12.05.2012 9:38 | Zprávy

Rozprchlé veverky rozkolísaly současnou vládu, ale pokud se jich podaří dát potřebnou část opět dohromady, vláda přežije. Základní údaj, který vůbec nebere v úvahu, zda má taková vláda, postavená na vnitrostranických převratech, ještě nějakou legitimitu. Přitom poslední průzkumy volebních preferencí ukazují, že veverky již nikdo nebere vážně. A právě v této atmosféře zcela zanikla zpráva, nad kterou zaplesá srdce desítek tisíc lidí hlavně v Ústeckém kraji a také řidičů kamionové dopravy.

Bubeníček (KSČM): Dokončení stavby dálnice D8 dostalo zelenou
Foto: firesta.cz
Popisek: Rozestavěná dálnice D8

Neskutečné se stalo skutkem a cesta k dostavbě dálnice D8 je otevřená. Krajský úřad vydal rozhodnutí, kde jako odvolací orgán zamítl odvolání pseudoekologů a tím posvětil územní a stavební povolení k dokončení posledního úseku této dálnice Bílinka – Řehlovice. Po nabytí právní moci se může začít konečně stavět. Nejnáročnější část čeká v napojení u Řehlovic na stávající D8 a rychlostní komunikaci od Teplic, kde vyroste mimoúrovňová křižovatka.  Stavbaři již v dříve uvedli, že jsou schopni stavbu dokončit do 30 měsíců od vydání stavebního povolení. Nutno dodat, že řada staveb v posledním 13,7kilometrovém úseku dálnice přes České středohoří je již hotová, ale blokovány byly krátké úseky a již zmíněná mimoúrovňová křižovatka u Řehlovic.  

Nyní čeká na otevření úsek Lovosice – Bílinka, který je dokončen od závěru minulého roku, ale na mostě u Vchynic, který má protihlukový tubus, došlo k úpravám, a tak se nakonec musí získat nové stavební povolení. Laik žasne, odborník se diví, hotový úsek dálnice je nevyužitý. Mezi Lovosicemi a Trmicemi vedou dvě objízdné trasy. Jedna po původní E55 přes Velemín a Bořislav do Bystřan a potom po rychlostní komunikaci k Řehlovicím. Druhá vede po břehu Labe z Lovosic do Ústí nad Labem. Hlavně zde je nebezpečí ekologické havárie, kdy by stovky projíždějících cisteren mohly zamořit Labe. Také každá větší dopravní nehoda vždy zablokuje provoz na této přetížené komunikaci a způsobí dopravní kolaps. Za pět let na objízdných trasách zahynulo při dopravních nehodách 55 lidí a dalších 303 bylo zraněno. Proto je vítáno rozhodnutí krajského úřadu, které dává naději, že do konce roku 2014 bude celá dálnice D8 zprovozněna.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: kscm.cz

Mgr. Jan Berki, Ph.D. byl položen dotaz

peníze pro obce

Jsem pro, aby o více věcech mohli rozhodovat obce. Podle mě si vedou téměř vždy líp než stát. Ale dáte těm obcím také více peněz, třeba na to aby mohli financovat provoz škol? Protože, když ne, kde na to mají brát, co když nebudou mít kde a se školstvím to půjde ještě více z kopce než do teď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Metnar (ANO): Vojákům jste peníze ještě sebrali

13:09 Metnar (ANO): Vojákům jste peníze ještě sebrali

Projev na 144. schůzi Poslanecké sněmovny dne 18. června 2025 – Návrh na vyslovení nedůvěry vládě ČR