Proto v uplynulých letech investovaly ze svých rozpočtů do oblasti dopravy téměř 20 miliard korun a díky úspěšnému čerpání prostředků EU prostřednictvím Regionálních operační programů dalších více než 53 miliard. „Víme, že každý investovaný milion do dopravy vytvoří až čtyři pracovní místa ve stavebnictví a dalších oborech, v příjmech státu se navíc více než polovina vrátí na daních a pojištění,“ řekl na Bilanční konferenci – Výsledky a perspektiva krajů v Plzni hejtman Jihočeského kraje Jiří Zimola, který je lídrem jihočeské kandidátky ČSSD i pro nadcházející krajské volby.
Roční potřeba zdrojů pro přiblížení stavu dopravní infrastruktury v ČR k vyspělým zemím EU je v současnosti 100 miliard korun. Pro dosažení standardního stavu je celkem potřeba dokonce až 1 a půl bilionu korun. Investice do dopravy jsou ale neustále v deficitu. Jen letos bude podle Ministerstva dopravy chybět minimálně 31 a půl miliardy korun. Kraje se v tomto ohledu snaží o nápravu. Starají se například o v současnosti zanedbaný stav silnic II. a III. třídy včetně mostních staveb, které převzaly od státu. „Naší cestou pro stabilizaci systému financování dopravní infrastruktury do budoucna je využívání prostředků Evropské unie v rámci operačního programu Doprava, poctivé a správné zadávání veřejných zakázek a také důsledná kontrola přípravy a realizace staveb,“ zdůrazňuje Jiří Zimola. Dalšími možnostmi jsou také rozšíření mýtného systému a využití financování z mimorozpočtových zdrojů, jako jsou PPP projekty.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: cssd.cz