Komplikace jsou způsobeny přechodem Ministerstva vnitra ČR na nový systém, který obcím umožňuje získávat pouze informace ze základních registrů a to ještě navíc s 15ti denním zpožděním.
Odbor správních agend MěÚ Vsetín získává od ministerstva informace ze základních registrů, které obsahují pouze údaje o narození, úmrtí, přistěhování nebo odstěhování osob ze Vsetína. Navíc se informace aktualizují vždy s 15ti denním zpožděním, což způsobuje i časovou neaktuálnost. Proto pracovníci evidence obyvatel ze vsetínské radnice nejsou schopni v případě změny příjmení, změny stavu, nebo omezení svéprávnosti tyto změny ihned podchytit.
„Tento problém se může projevit v agendách, které čerpají osobní údaje z městského informačního systému evidence obyvatel, jako je komunální odpad nebo volební agendy,“ uvádí Valérie Ondřejová, vedoucí Odboru správních agent MěÚ Vsetín a dodává: „V případě, že občané zjistí jakékoliv nesrovnalosti, mohou se obrátit na pracovníky evidence obyvatel osobně nebo na telefonních číslech 571 491 576 nebo 571 491 574, kteří vzniklou situaci vyřeší.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mestovsetin.cz