Vážená paní místopředsedkyně, milé kolegyně, milí kolegové, já jsem se pokoušel tam, kde jsem seznal, že stačí pro vysvětlení odkaz ve faktické poznámce, vám odpovídat ve faktických poznámkách odkazem na konkrétní pozměňovací návrhy, které danou problematiku dle mého řeší.
Tady si dovolím trošku zase reagovat na to, co jste říkali. Tak se omlouvám, že to možná chvílemi nebude tak úplně strukturované, ale já jsem si nepřipravoval proslov, snažil jsem se, abych reagoval na to, co říkáte.
První, u čeho bych se chtěl zastavit, je, jestli to je bez vize, jak tu kolegyně Dražilová říkala. A to já si právě myslím, že není. Že to, co je propsáno do té novely, i pozměňovacími návrhy, je nějaká vize. Za prvé jsme poprvé vlastně byli nuceni implementovat do našeho systému včetně financování něco, co se do této doby ověřovalo a zároveň financovalo z operačních programů. A teď mluvím právě například o sociálním pedagogovi a pomoci školám, které pracují v prostředí, které je v tomto smyslu trochu náročnější, a to se do toho zákona propíše dvakrát, jednak indexováním, a to je zároveň také trochu jako odpověď na ty nerovnosti, kterých se obáváte. Za prvé, ty nerovnosti v tom systému jsou již nyní, a to proto, že samozřejmě nikdo nebrání zřizovateli dofinancovávat provoz své školy a podporovat. To znamená, už v tuto chvíli vidíme i skutečně jako různý přístup. Ale právě proto, aby ty školy, které jsou v prostředí, které obvykle je ekonomicky problematičtější, měly zajištěno financování, řekněme výraznější, tak proto tam je ta takzvaná indexace. Na druhou stranu i součástí toho systému je myšleno na to, aby díky tomu nevznikaly segregované školy, protože to nechceme, ta podstata není, aby nám vznikly segregované školy. Tak to je část tato.
Druhá je zavedení PHPmaxu, který má právě financovat ty zmiňované podpůrné pozice ve smyslu školního psychologa, speciálního pedagoga. A já jsem rád, že se nám podařilo společně najít i jako kompromis v tom, že toto bude také položka, která umožní financovat pedagoga sociálního.
Druhá věc, která je hodně v diskusích zmiňována, jsou ty ONIVy. A chápu, že je problematická, ale znovu si pojďme říct, jaká tam vlastně je vize. V tuhle chvíli se říká, nebo z těch ONIVů to, co se financuje, tak se vybírají dvě věci jako problematické, a to financování podpůrných pomůcek a vzdělávání pedagogů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
Nově navrhované masové sledování občanů EU
Dobrý den, zajímal by mě Váš postoj vůči návrhu Evropské Unie zvaný ChatControl, který by znamenal plošné šmírování každé odeslané soukromé zprávy, souborů, a jejich případné okamžité nahlášení policii. Samozřejmě jsou jako odůvodnění zneužívány naše děti, zítra terorismus a kdo ví, co příští rok. D...
Další články z rubriky

15:18 Maláčová (SOCDEM): Evropskou unii potřebujeme a chceme. Musí se ale změnit
Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k hlasování o nedůvěře v Evropském parlamentu
- 14:16 Ministr Výborný: Českým zemědělcům musí Evropa naslouchat
- 13:15 Stačilo!: Lidé mají právo žít offline
- 12:13 Hřib (Piráti): Založit rodinu a vychovávat děti nesmí být luxus
- 11:10 Ministr Válek: Pomozte tam, kde je to potřeba. Krev zachraňuje životy
- 10:08 Mašek (ANO): Blažkův bordel za miliardu. A my to teď všechno zaplatíme