Předesílám, že tento článek nebude pouze o konkrétních výsledcích, jde mi spíše o celkové nastavení možností demokratické prezentace kandidujících stran.
Pro mnohé bylo překvapením poměrně dobré umístění Pirátů a Svobodných. Mě osobně to nepřekvapilo, protože všude po republice byly vyvěšeny relativně skromné plakátky a ručně vyrobené tzv. stojáky před obchody. To znamená, že majitelé těchto obchodů se sami o své vůli, jako zastánci autentických pravicových názorů, k programu Svobodných spontánně přihlašovali.
V podstatě na opačném ideologickém poli bylo možné pozorovat určité hnutí mysli mladých lidí, vyjádřit podporu Pirátům, kteří v internetovém věku představují ničím neohraničenou svobodu, na rozdíl od neustále médii propagovaných Zelených, kteří mají za sebou vládní angažmá a jsou spojeni s ideologickým balastem přicházejícím k nám prostřednictví nesmyslných nařízení z EU. Proto také Zelení nedostali tolik voličských hlasů, kolik jim bylo předpovídáno. A kdyby nebyli tak vehementně propagováni ještě i v den před volbami v superdebatě u Václava Moravce, tak dozajisté nedosáhli ani na 3%. Jejich umístění ve volbách je na úkor Pirátů, neboť mají téměř stejný elektorát.
Teď k naší straně. Výsledek Suverenity – Strany zdravého rozumu v říjnových volbách 2013 byl žalostný. I když jsme pracovali nepřetržitě už od června, kdy padla vláda Petra Nečase, neboť jsme předvídali brzké předčasné volby, vše bylo marné. Každý den jsme jezdili do všech krajů republiky, bavili jsme se s občany na ulicích, přibližovali náš program, v novinách a časopisech jsme inzerovali za víc než 2 miliony korun. To vše však v dnešní době nestačí. Na úspěšnou kampaň už nedosáhnete miliony korun. Chce to desítky milionů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Petr Hannig