Kobza (SPD): Covidem k negramotnosti, negramotností k otroctví?

19.08.2020 17:39 | Zprávy

Ministerstvo školství, podle vyjádření svého šéfa Roberta Plagy, prý počítá s tím, že pro některé žáky nebude návrat do školy po jarní covidové anabázi jednoduchý. Učitelé by proto neměli začít známkováním a tlakem na jejich výkon, píše se v manuálu, jak se mají školy v novém školním roce zařídit. Ministerstvo jej už rozeslalo ředitelům škol. Dočtete se v něm opravdu působivé pokyny:

Kobza (SPD): Covidem k negramotnosti, negramotností k otroctví?
Foto: Hans Štembera
Popisek: Jiří Kobza

V první řadě by žáci neměli být pod tlakem doučit se vše, co v druhé půlce minulého školního roku nestihli. Učitelé by neměli začínat velkým testem, který by děti nutil naučit se dosavadní látku. Dokonce prý není důležité naučit je všechno, co se loni nestihlo, naopak se nabízí příležitost k dlouho diskutovanému seškrtání osnov.„Získaná zkušenost s novými formami výuky a nový pohled na RVP/ŠVP (rámcový vzdělávací plán/školní vzdělávací plán) může být očistným procesem kritizovaného přetížení žáků učivem a rychlejšího zavedení žádoucích změn,“ píše se v průvodním dopise podepsaném ministrem Plagou.

Dotyčný manuál vyjmenovává údajné stresové faktory hrozící školnímu žactvu, jako je ztráta pravidelného režimu, obava o své zdraví či zdraví blízkých, nová socioekonomická situace v rodinách, ztráta přátel, ukončení některých zájmových aktivit, ale i riziko vyššího výskytu šikany a užívání omamných látek. Učitelé proto mají s žáky pracovat co nejvíc individuálně, zbytečně je nestresovat a vyhnout se i známkování.

Obávám se, že tato zpráva je jednou z nejhorších, které jsme v minulých dnech a týdnech vyslechli. Jinými slovy se zde říká: Je vlastně úplně jedno, že děti nezvládnou učivo, jemuž „unikli“ zjara, protože online výuky zdaleka nemohly vynahradit učební proces ve školách. A nejen to. Učitelé by zanedbané a nezískané vědomosti po dětech ani neměli chtít, aby se nestresovaly, nebraly drogy a nešikanovaly se navzájem. Proto zrušíme systém zkoušení, písemek, známkování, a to i proto (nebo že by hlavně proto), že ministr Plaga se domnívá, že žactvo je přetěžované? Jaký má na to recept? Seškrtání osnov.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

Článek obsahuje štítky

manuál , MŠMT , školství , SPD , Plaga , Kobza , koronavirus

koronavirus

Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.

Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.

autor: PV

style="min-height:300px;"> reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Peštová (ANO): Blackouty nejsou strašení – jsou reálná hrozba. A tato vláda ji ignoruje

22:31 Peštová (ANO): Blackouty nejsou strašení – jsou reálná hrozba. A tato vláda ji ignoruje

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k možnosti dalších blackoutů.