Dnes platný zákon o zadávání veřejných zakázek nelze nazvat jinak, nežli paskvil. Důsledky jsou zřejmé: zejména u velkých např. stavebních zakázek dochází k neustálému útlumu výstavby ve veřejném sektoru a tím pádem i k umělému a zbytečnému brždění naší ekonomiky.
Právě kvůli tomuto zákonu, který až přehnaně vychází vstříc všeobecné poptávce po boji proti korupci a z něj vyplývajících obětí v podobě veřejných činitelů, nám vznikají problémy. Zkrátka a dobře, zákon v současné podobě brání urychlení investiční činnosti v českém veřejném sektoru. Vypsat jakoukoliv zakázku v tomto složitém systému a riskovat své uvěznění, to se nikomu příliš nechce.
Evropský parlament v současné době projednává tři nové směrnice vztahující se k problematice veřejných zakázek. Nová vláda Bohuslava Sobotky by po jejich schválení měla neprodleně předložit parlamentu návrh nového zákona o veřejných zakázkách. Nutné je přitom omezit v parlamentu „lidovou tvořivost“ pozměňovacích návrhů. V následné vyhlášce či vyhláškách ministerstva pro místní rozvoj by pak měl být řešen manuál, vzorový postup při „zajišťování“ veřejné zakázky.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: NS - LEV 21