Ten by se mohl po Smartwings stát dalším možným příjemcem státní podpory, jakožto údajně strategický podnik. Jaká jsou ale kritéria pro zařazení soukromé společnosti do výsadní kategorie strategických podniků? Mělo by jít o firmu ve svém oboru nenahraditelnou, poskytující důležité služby státu a občanům. Jaká kritéria si však zvolila česká vláda Andreje Babiše, potažmo jím dosazený ředitel Českých drah, můžeme jenom hádat.
Jakkoliv můžeme Leo Expressu fandit a kvitovat konkurenční prostředí, které na české železnici pomohl vytvořit, postrádáme jakékoliv odůvodnění nebo analýzu ospravedlňující tak zásadní rozhodnutí. Jaká je motivace pro koupi železničního dopravce, který obsluhuje pouze nevýznamný fragment trhu s osobní železniční dopravou o objemu necelé setiny přepravního výkonu ČD, je silně zadlužený a jím provozované soupravy jsou buď půjčené nebo v bankovní zástavě? Možnosti jsou v zásadě dvě. První a dle mého ta méně pravděpodobná je, že jde o příklad ‘chaos managementu’, kterému jsme coby občané ČR v poslední době nepříjemně vystaveni. Anebo za tím vězí skrytý racionální důvod.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV