Lidé se tak již brzy budou moci snadněji domoci svých práv v případech zrušení či zpoždění letu anebo ztráty či poškození zavazadel. Dosavadní platná pravidla totiž v mnoha případech zůstávají pouze na papíře. Jasnější by měla být i cenová politika aerolinií a zmizet by měly některé zákazy ohledně počtu a velikosti příručních zavazadel.
„Cestující nová pravidla určitě uvítají. Za současné situace se totiž pouze mizivé procento z nich svých práv skutečně dovolá. Na vině jsou jak nedostatky ve stávajících pravidlech, tak nízká informovanost mezi lidmi,“ uvedla europoslankyně Olga Sehnalová (ČSSD, S&D), členka Výboru pro dopravu a cestovní ruch, která se tématem dlouhodobě zabývá.
Nařízení leteckým dopravcům ukládá zřídit na letištích kontaktní místa, kde bude cestujícím k dispozici kvalifikovaný personál, který pomůže s řešením problémů a poučí je o jejich právech, včetně vyplnění formulářů pro stížnosti. Pokud dopravce neodpoví do dvou měsíců, bude to považováno za uznání stížnosti z jeho strany.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: cssd.cz