Ve své sérii předvolebních článků jsem oba tematické celky sloučil do jednoho, protože spolu úzce souvisí. Fungující stát totiž nemůže při svém rozvoji opomíjet přirozené krajinné podmínky a péče a krajinu naopak nemůže probíhat sama o sobě bez ohledu na člověka v ní žijícího a jeho zájmy. A nic naplat, že danou oblast „obhospodařují“ dvě ministerstva: životního prostředí a pro místní rozvoj. No, ono ruku na srdce, název toho druhého ministerstva je podle mě zavádějící. Rovnoměrný rozvoj konkrétních lokalit – tedy „míst“ – by měl být v kompetenci krajských samospráv (a stát jim v tom může pouze pomáhat) a stát by ze své úrovně měl dbát na rovnoměrný rozvoj větších celků - jednotlivých regionů. A to je také jedna z nejvyšších priorit naší regionální politiky. Chceme k tomu především využít smysluplného směrování dotací z fondů EU s cílem využít je v regionech postižených vysokou nezaměstnaností a velkým rizikem sociálního vyloučení postižených skupin (Ústecký kraj, Moravskoslezský kraj). Chceme se zaměřit na fungování vícezdrojového financování obcí a měst.
Zajistíme, aby základní služby jako jsou pošta, internet, služby veřejné správy, a další byly rovnoměrně dostupné pro všechny občany. Chceme podporovat sdružování obcí v účelových sdružení schopných lépe hájit jejich zájmy. Jsme si vědomi, že lidé v komunálních samosprávách vědí nejlépe, co jejich obcím prospívá.
Budeme rozvíjet integrované dopravní systémy zajišťující vzájemně provázanou dopravní obslužnost pro všechny regiony a budeme posilovat roli železnice jako páteřního systému. Dokončíme modernizaci rychlostních koridorů 3 a 4. Prioritou je pro nás i výstavba a rekonstrukce dálnic a rychlostních komunikací (D1, D3, R35, R6).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jiří Zimola - profil