Andrej Babiš

  • ANO 2011
  • Ústecký kraj
  • poslanec
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,91. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

11.01.2017 11:19:30 - Chen Wu

90% humanitních/sociálních oborů v Číně zrušili a nahradili je technickými obory dle potřeb čínského trhu

Vážený pane Babiš,
dostáváte instrukce z EU, jak má vypadat české školství a nebo hájíte suverenitu, že potřeby školství přizpůsobujete českému trhu? Jsem studentem ČVUT, jsem z Číny a žiji zde přes 15 let, po studiu chci spolupracovat mezi ČR a Čínou. A ptám se, proč nepřizpůsobujete školství českým potřebám v tržní ekonomice?
V Číně je nastaven program školství, dle potřeb podnikatelů a trhu, chybí technici, zvyšují se technické obory, které vytvářejí hodnotu - výrobu. Co produkují sociální a humanitní obory? Jsou to lidé, kteří vysávají státní peníze - byrokrati, co znepříjemňují život českým podnikatelům. Mám zde přátelé, co zde podnikají a mohu říci, že jsou znechuceni, co Vaši studenti humanitních a sociálních oborů vymyslí za nesmysli.
Četl jsem, že máte nějakou agendu zvýšit vzdělanost národa, ale proč? NA co jsou vám VŠ studenti, když Vám chybí řemeslníci? Jak pomůžou VŠ studující humanitní a sociální obory průmyslu - potřebám státu - zisku?

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

17.01.2017 15:51:08 - Andrej Babiš
 

Zdravím Chen Wu, děkuji za Vaši zkušenost i za Vaše doporučení. I když se s mnohým z toho, co píšete, ztotožňuji, nemohu to jednoduše „zařídit“. Ministr financí neřídí oblast vzdělávání, ta spadá zcela pod resort Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. A speciálně vysoké školy mají dokonce vlastní právní úpravu, která jim zaručuje vysokou míru nezávislosti. Do té jim nemůže mluvit ani vláda, ani Evropská Unie.

Samozřejmě jsem si vědom významu zejména technických oborů pro udržení a zvýšení konkurenceschopnosti státu. A platí to pro vysoké školy stejně jako pro střední a učňovské vzdělávání. Ostatně i tato vláda si ve svém programovém prohlášení, mimo jiné, vytkla za cíl podpořit technické vzdělávání a učební obory tak, aby vzdělávací systém více odrážel potřeby trhu práce. Jedním z kroků k naplnění tohoto cíle je reforma financování regionálního školství, která je v současné době projednávána v Poslanecké sněmovně Parlamentu. Dalším krokem je změna nastavení podmínek pro vstup do středního vzdělávání s maturitou a následně na vysoké školy. Toto opatření směřuje zejména k řešení problematiky učňovského školství. Kromě získání studentů učňovských oborů by došlo ke snížení počtu studentů, kteří nedokončí studium na středních školách a nesloží maturitní zkoušku.

Pro zvýšení atraktivity technických oborů je na základních školách rozšiřována pracovní výuka, kde kromě praktických zkušeností získávají žáci i informace o rozmanitosti učebních oborů a možnostech uplatnění. Významným způsobem se rozšiřuje spolupráce podniků se školami v oblasti praktického vyučování. Opatření a podnětů ke zvýšení atraktivity technických oborů na všech stupních je mnoho a setkávají se s dobrou odezvou. V praxi však existuje jedna bariéra významnější než nedostatek zájmu, a to sice nedostatek žáků a studentů schopných osvojit si technické znalosti a dovednosti. A to se žádným administrativním opatřením změnit nedá. I proto vítám zájem lidí jako jste Vy studovat a pracovat v technických oborech V ČR.

A ještě na závěr – i když k množství studentů humanitních oborů mám také výhrady, musím konstatovat, že v evidenci nezaměstnaných nezůstávají a naopak některé profese z oboru společenských věd, chybí.  

Hodně úspěchů ve studiu i v životě přeje, AB

Normal 0 21 false false false CS X-NONE X-NONE