Dan Ťok

  • BPP
  • ministr dopravy v demisi
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,3. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

19.12.2018 12:26:00 - Lulek z Bystřice

Proč jednáte až teď?

Já prostě nevěřím tomu, že kolapsu na D1 nešlo předejít. Každý normální člověk, co to na Vysočině zná, ví, jak to tu v zimě vypadá. Kalamita se tak dala očekávat. Ale vy jste s tím nic nedělal. A výsledek? Rekonstrukce se protáhne a je dost možné, že zaměstná i soudy. Jste spokojen?

Odpověď

21.12.2018 13:20:35 - Dan Ťok

Dobrý den, jakkoli je mi líto řidičů a chápu jejich rozhořčení, nemohu souhlasit s názorem, že za vším, co se na dálnici D1 minulý týden stalo, je onen zúžený úsek. Můžeme se jistě přít o to, jaký vliv na kalamitu zúžení mělo, pokud ale někdo tvrdí, že bez něj by k dopravní kalamitě nedošlo, ignoruje realitu. Za podmínek, které nastaly 12. prosince, zde totiž doprava kolabuje už dlouhé roky.  Kapacita dálnice D1 nestačí náporu především kamionové dopravy, a jakmile dojde ke zhoršení klimatických podmínek, stačí, aby zde došlo k nehodě či poruše a dálnice stojí dlouhé hodiny. Sněhová kalamita, která nastala 12. prosince, ŘSD nijak nezaskočila, první  sypače vyjely už v půl páté ráno, kdy vůbec nesněžilo. Přes den došlo k několika dopravním nehodám, které sice údržbu zdržely, ale vozovku se stále dařilo udržet mokrou a sjízdnou. Okolo půl čtvrté odpoledne se vlivem hustého sněžení začaly tvořit kolony nákladních vozidel, které sypače zablokovaly. Chování některých řidičů kamionů, které máme na záznamech, bylo někdy skutečně neuvěřitelné. Bez zjevného důvodu zastavili v nezúženém dvojpruhu i tři vedle sebe. Večer už bylo možné provádět údržbu pouze za asistence policie, která jim uvolňovala cestu, a to ještě v protisměru. Od večerních hodin byla dálnice pro sypače už zcela neprůjezdná. K tomu je třeba připočíst nízké tepoty, které snížily účinnost prosolení vozovky.

S pozdravem DŤ