Ing. František Petrík

  • Svobodní
  • mimo zastupitelskou funkci
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,45. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

17.08.2018 7:43:26

Je hlavním zájmem silniční policie bezpečnost?

Je hlavním zájmem silniční policie bezpečnost?

Policie vysokou rychlostí pronásleduje řidiče překračující maximální povolenou rychlost. Pokud je překročení maximální rychlosti nebezpečné, pak je počínání policie ještě nebezpečnější.

      Jel jsem nedávno po rovném a přehledném úseku silnice, za jasného počasí a slabého provozu.  Na parkovišti u silnice stál v nezvyklé poloze Superb, rovnoběžně se silnicí a blízko krajnice.   Pomyslel jsem si, že to není úplně bezpečné, že by řidič měl zajet normálně dál na parkoviště.  Po chvilce mě předjel vysokou rychlostí houkající a blikající ten stejný  Superb.  Klidil jsem se mu z cesty, protože jel skutečně hodně rychle. Pronásledoval silničního „piráta.“ Za chvíli jsem ho viděl opět stát, teď naplno blikajícího se zastaveným provinilcem.   Ten „pirát“ musel jet poměrně klidně a nenápadně, protože jsem ani nezaregistroval, kdy mě předjel.  Vybrané místo zcela zjevně nebylo nebezpečné, bylo však dobře vybráno k možnosti ulovení dopravního přestupku.

   Takže policejní Superb jel hodně rychle a donutil riskantním způsobem zastavit poměrně klidného řidiče.    O kousek dál v Německu na podobné nebo i horší silnici je povolena rychlost 100 km/h, kterou pravděpodobně řidič nepřekročil.  Stejně tak dál o cca 1 km je i u nás již povolena rychlost 110 km/h.  Marně v tom hledám logiku, podle které by mělo jít o bezpečnost.   Policejní auto provádí nebezpečné manévry ve vysoké rychlosti kolem 160 km/h. A to proto, aby pokutovala řidiče, který zcela zjevně nikomu na silnici nebezpečný nebyl.  Policie vynucuje zákon, ale s bezpečností provozu to nemá co dělat.

Naštěstí se v tomto případě nic nestalo, ale někdy to  dopadne špatně.   Podobné, možná ještě  nebezpečnější  počínání  policie je popsáno  zdezde. Dokud to člověk sám nevidí, tak si to hned ani neuvědomí.  Policie takto kontroluje dodržování maximální rychlosti, protože její překročení je prý nebezpečné.  Policie přitom rychlost překračuje i víc, takže logicky vytváří situace ještě nebezpečnější.   

Neoznačených policejních aut po našich silnicích jezdí desítky  v ceně přes 100 milionů korun. (Kromě toho má policie několik tisíc klasických označených aut za miliardy)

V provozu jsou desítky silných   zdravých chlapů, kteří za peníze občanů nezvyšují bezpečnost a možná dokonce vytváří nebezpečí na našich silnicích.

Je zde pak i otázka etičnosti takového jednání, kdy skrytá ozbrojená síla v utajení sleduje občana.

Paradoxem je navíc otázka smyslu omezení maximální rychlosti. Toto omezení totiž velice pravděpodobně samo o sobě nijak nepřispívá bezpečnosti silničního provozu, spíše naopak.

Co s tím? Měli bychom zavést na dálnicích maximální rychlost 140 km/h jako v Polsku a 100 km/h jako maximální rychlost na ostatních silnicích, stejně jako v Německu.   Místo různých místních snížení rychlosti používat spíše výstražné značky jako práce na silnici nebo značky informativní. Desítky drahých utajených policejních aut přestat používat a na silnicích nechat „pouze“ tisíce běžných označených.

Jsem přesvědčen, že nedojde ke zvýšení počtu nehod. Zato dojde k nemalým úsporám.

František Petrík,
člen Republikového výboru Svobodných

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama