Ing. František Petrtýl

  • ANO 2011
  • Středočeský kraj
  • poslanec
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 3,18. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

4. 8. 2017 16:09:00

Je zapotřebí urychleně investovat do železniční infrastruktury

Je zapotřebí urychleně investovat do železniční infrastruktury

Chceme efektivnější využití osobní i nákladní železniční dopravy, shodují se obce, ministerstvo dopravy a Středočeský kraj v návrhu společného memoranda

 Společné memorandum ministerstva dopravy, Svazku obcí Region Dolní Berounka a Středočeského kraje si vytyčilo tři cíle. Je to snížení hluku ze současné a budoucí nákladní železniční dopravy, rekonstrukce a optimalizace trati č. 171 Praha-Beroun pro příměstskou dopravu a vymístění dálkové dopravy mimo údolí řeky Berounky. Rada kraje obsah memoranda projednala na svém jednání 3. srpna 2017, zastupitelé o něm budou rozhodovat v září.

Železnice tvoří páteř veřejné dopravy ve Středočeském kraji, její role je nepostradatelná, a proto je rozvoj objednávaných výkonů na železnici pro Středočeský kraj prioritou. Rozvoj železnice, tj. páteřního systému veřejné dopravy, je rovněž nutný s ohledem na neustále se zhoršující situaci na příjezdových komunikacích do Prahy.

„Je zapotřebí urychleně investovat do železniční infrastruktury tak, aby mohla být co nejlépe využívána plnohodnotně pro městskou a příměstskou železnici,“ upozorňuje radní pro oblast dopravy František Petrtýl (ANO 2011).

To umožní zkracování intervalů, potřebné kapacitní posílení přetížených úseků a zavádění nových rychlých spojení. Jedině tak bude železnice fungovat jako plnohodnotná páteř společného IDS Prahy a Středočeského kraje.

„Bez rekonstrukcí tratí nelze navýšit počet vlaků na potřebnou úroveň, a tím zvýšit atraktivitu železnice tak, aby mohla převzít větší část přepravní zátěže a ulehčit přetížené silniční síti i autobusovým terminálům,“ dodává radní pro oblast dopravy Petrtýl.

Proto patří k důležitým cílům memoranda podpořit dílčí rekonstrukci trati v nejkritičtějších místech trati č. 171 Praha–Beroun a přispět k co nejrychlejšímu zahájení realizace projektu optimalizace této trati, který připravuje Správa železniční dopravní cesty.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama