Ing. Hana Doupovcová

  • ČSSD
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,82. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

05.11.2012 11:05:51

Zkrocení zlé reklamy

Zkrocení zlé reklamy

Hluk je jednou z největších zátěží pro lidský organismus a chránit se před ním je velmi obtížné. Když nechcete něco vidět, tak zavřete oči, když nechcete něco slyšet, tak jednoduché to zase není...


Hluk je jednou z největších zátěží pro lidský organismus a chránit se před ním je velmi obtížné. Když nechcete něco vidět, tak zavřete oči, když nechcete něco slyšet, tak jednoduché to zase není. Hluk je všudypřítomný, obtěžující a zdraví poškozující. Koncem října schválil Senát Parlamentu České republiky malou, ale pro diváky výraznou změnu zákona o provozování televizního a rozhlasového vysílání. Jsem si jistá, že tato novela potěší „drtivou většinu televizních diváků“.

Po mnoha letech byly vyslyšeny stížnosti na příliš hlasitou reklamu. S příchodem tohoto bezohledného marketingového triku - vyšší intenzita zvuku při reklamních vstupech, jsem si nebyla úplně jistá, zda máme doma dobře seřízenou televizi, či zda u mne není něco v pořádku s citlivostí sluchu. Konečně to máme černé na bílém - závada nebyla na našem přijímači, ani na prahu vnímaní.

Komerční televize vkládají do filmů a pořadů, tak velké množství reklamy, že divák mnohdy neví, co vlastně sleduje. Při odpočinku u televize případně, když odpočinek kontinuálně přešel do příjemného podřimování, jsme „dobrovolně“ získávali informace šokem. Televize si na nás zařvala a vlastně nás diváky tímto zvláštním způsobem komunikace peskovala a terorizovala: „Já vám dám, že nebudete sledovat naše vysílání…!“

Pokud Senátem schválenou změnu zákona podepíše prezident republiky a tato novela vstoupí v platnost, tak televize už na nás nebude křičet. Vždyť přece stačí všechen hluk kolem nás, který z objektivních důvodů neumíme regulovat – doprava, děti hrající si pod okny obytných domů, nervózní soused, nerudný šéf v práci…

Věřme, že si reklamní průmysl nalezne jiné a šetrnější metody jak nás upozornit, že se máme dívat na upoutávku. Co kdyby reklamní tvůrci zkusili diváky šokovat vtipem?

Hana Doupovcová, senátorka PČR

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama