MUDr. Olga Sehnalová, MBA

  • Zlínský kraj
  • náměstkyně hejtmana
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,07. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

04.12.2014 6:31:00

K dobré pověsti dopravců musí patřit i důstojné podmínky řidičů

K dobré pověsti dopravců musí patřit i důstojné podmínky řidičů

Zajištění důstojných sociálních podmínek pracovníkům v silniční nákladní dopravě je jednou z nejdůležitějších priorit politické skupiny sociálních demokratů v Evropském parlamentu.

 Zde jsme na jedné lodi představiteli evropských dopravních odborů, kteří na neudržitelnou situaci, která ovšem není žádným tajemstvím, dlouhodobě upozorňují. Ozývají se čím dál častěji také samotní řidiči, kteří jsou mnohdy přímo i nepřímo nuceni práci za nelidských podmínek přijmout.

Boj proti sociálnímu dumpingu a nedůstojným podmínkám pro výkon povolání v silniční dopravě bohužel stále zůstává jen na úrovni výzev a slibů, a to nejen při vymáhání pravidel samotnými členskými státy, ale bohužel také ze strany Evropské komise. Nová slovinská komisařka pro dopravu Violeta Bulcová během slyšení před poslanci ve Výboru pro dopravu a cestovní ruch boj proti sociálnímu dumpingu ve všech druzích dopravy zdůraznila tolikrát, že by nezaujatý pozorovatel mohl nabýt dojmu, že snad ani není kandidátkou za politickou frakci liberálů.

Nezbývá než doufat, že praxe nebude vypadat podobně, jako u dobíhající Komise a jednoho z jejích posledních návrhů o pravidlech pro hodnocení dobré pověsti silničních dopravců. Podle tohoto návrhu, který má být v rámci tzv. procedury komitologie součástí nařízení 1071/2009 o závazných podmínkách pro výkon povolání podnikatele v silniční dopravě, by totiž sociální dumping a další nekalé praktiky dobrou pověst dopravců, kteří provozují činnost na území Evropské unie, nijak neohrozily. Komise v návrhu zcela rezignovala na potřebu nastavit férové podmínky pro výkon povolání profesionálních řidičů, které by zároveň pomohly zajistit lepší dodržování pravidel řízení a odpočinku, jednoho ze základních předpokladů pro bezpečný provoz nákladních vozidel na evropských silnicích. Chybí také mechanismy pro přeshraniční vymáhání pravidel a potírání nelegální kabotáže. Na tyto zásadní nedostatky jsme spolu s dalšími kolegy ze sociálně demokratické frakce během listopadového jednání výboru důrazně upozornili a jsem ráda, že během hlasování na výboru jsme naši pozici prosadili.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama